הותר לפרסום: צה"ל תוקף באמצעות מל"טים חמושים

הצנזורה הצבאית משנה מדיניות אחרי כעשרים שנה, ומתירה לפרסם כי צה"ל משתמש בכלי הטיס ללא טייס למטרות תקיפה. אתמול השתמש צה"ל במל"ט מסוג "זיק הרמס 450", כדי לתקוף עמדה של ארגון הטרור ברצועה

זמן צפייה: 02:21

שינוי מדיניות: הצנזורה הצבאית התירה הערב (רביעי) לפרסום כי צה"ל משתמש במל"טים חמושים, לאחר שעד כה הכחיש צה"ל כי הוא עושה שימוש כזה למטרות תקיפה על אף שנעשה שימוש כזה בכעשרים השנים האחרונות.

אתמול השתמש צה"ל במל"ט מסוג "זיק הרמס 450" של אלביט, כדי לתקוף עמדה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. לפי נתוני חיל האוויר, 75 אחוזים מהפעילות המבצעית של החיל מבוצעים בידי מל"טים.

בהודעת הצנזורה הצבאית נמסר: "בתום עבודת מטה, במהלכה בחנה הצנזורה את תחום המל"טים התוקפים בצורה מעמיקה ועניינית, נמצא כי אין מניעה לפרסם את השימוש שמבצע צה"ל במל"טים תוקפים במסגרת פעילותו המבצעית. זאת מבלי להביא לפגיעה ביכולות מבצעיות או בשיטה מבצעית של צה"ל".

מל''ט תוקף של חיל האוויר מסוג הרמס 450 ״זיק״ של אלביט
מל''ט תוקף של חיל האוויר מסוג הרמס 450 ״זיק״ של אלביט | צילום: נחמיה גרשוני איילהו, NGPhoto.biz

כזכור, אתמול נמצא קליע בנתיב העשרה שבעוטף עזה, ולאחר בדיקה עלה כי מקורו מירי שבוצע מוקדם יותר היום מהרצועה ופגע במבנה תעשייתי ביישוב. בתגובה תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה צבאית של חמאס באזור בית חאנון שבצפון הרצועה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-0807222142' autoplay='0' credit='' desc='העיניים של צה"ל: הצצה מיוחדת ליחידת הכטב"מים' poster='' kid='1_nvo8uyl2' duration='']

לפני כשבועיים שידרנו ב"שישי עם אילה חסון" כתבה מיוחדת על יחידת הכטב"מים של חיל האוויר, אשר קיבלה בשנה שעברה את צל"ש הרמטכ"ל על תרומתה למב"מ, המערכה שבין המלחמות. הצל"ש הגיע על רקע רצף הפיצוצים והחיסולים המסתוריים ברחבי המזרח התיכון, כך על פי פרסומים זרים.

מל''ט של חיל האוויר הישראלי
מל''ט של חיל האוויר הישראלי | צילום: התעשייה האווירית

מל''ט של חיל האוויר הישראלי
מל''ט של חיל האוויר הישראלי | צילום: התעשייה האווירית