גורם בפלגים הפלסטינים: נחריף הדרגתית את הפעולות נגד ישראל

בריאיון שהעניק מקור פלסטיני לעיתון "אל-איאם", הוא מסר כי הפלגים אישרו עקרונית את אופי ההסלמה לשבוע הקרוב במטרה ללחוץ על ישראל "להסיר את המצור מעל הרצועה" - ללא קשר לכסף הקטארי

זמן צפייה: 00:55

מקור בפלגים הפלסטינים מסר היום (שבת) לעיתון הפלסטיני "אל איאם" כי הפלגים אישרו באופן עקרוני את אופי הפעילויות שיתחילו בשבוע הקרוב, במטרה ללחוץ על ישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולענות בחיוב לתנאים של ההתנגדות הפלסטינית.

עוד ציין המקור כי הוסכם על חזרה לשיגור בלוני תבערה באופן הדרגתי, והיום יוחלט לגבי שאר הפעילויות, במהלך פגישה של ועדה המייצגת את הפלגים, ובה יאושר לוח הזמנים עבור פעילויות אלו. לטענת המקור, יוחלט על הפעילויות ללא קשר לתוצאות משימתו של המתווך הקטארי, אשר יכלול את התחלת תשלום הכסף הקטארי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זעקת הוריו של בראל: "רצחתם את הבן שלנו, תפשטו את המדים"

גורם בכיר מבהיר: אם הסוגיה הפלסטינית תעלה – הקואליציה תקרוס

אפגניסטן: נשים הפגינו בעד שוויון זכויות וייצוג פוליטי

המקור גם הדגיש כי הסתיים השלב הראשון של הפעילויות, שמטרתן ללחוץ על ישראל, ושבאו לידי ביטוי בחידוש הפגנות "ההטרדה הלילית", ומהשבוע הקרוב יחל השלב השני של הלחץ על ישראל. עוד הבהיר המקור כי בפגישה היום יוחלט האם להמשיך בהפגנות "ההטרדה הלילית", אשר מאז חידושן הגיעו לחצים להפסקתן מצד המתווכים ומצד גורמים בינלאומיים.

המקור צופה כי גם השליח הקטארי, מחמד אל-עמאדי, יבקש מהפלגים במהלך ביקורו בעזה שיפסיקו את ההפגנות הללו על גדר הגבול. המקור הדגיש כי הפלגים דבקים בהמשך הפעילויות לאור סירובה של ישראל להסיר את המצור ולאפשר את שיקום הרצועה, ומאחר שישראל קושרת את סוגיית שיקום הרצועה בסוגיית חילופי השבויים.

שיגור בלונים מעזה לעבר שטח ישראל
שיגור בלונים מעזה לעבר שטח ישראל

בתוך כך, מקורות פלסטיניים מסרו היום לעיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי הנהגת חמאס הודיעה לאל-עמאדי כי היא מתנגדת להתערבות של ישראל ברשימת השמות שיקבלו את הכסף הקטארי, וכי היא מתנגדת גם לכך שישראל הסירה כמות גדולה של כאלו שקיבלו עד כה את הכסף, ולא יקבלו אותו כעת מסיבות ביטחונית חסרות בסיס לטענת החמאס.

המקור הבהיר כי למרות התנגדות זו מצד חמאס, היא לא מתנגדת להכנסת הכסף הקטארי וחלוקתו למשפחות נזקקות. המקור ציין כי השב"כ קיבל את רשימת השמות של שלו שיקבלו את הכסף, ולאחר בדיקה שערך התברר כי השב"כ הסיר אלפי שמות, מה שהכעיס את הנהגת חמאס.

בנוסף, המקור מסר כי הנהגת חמאס הדגיש במהלך פגישתה עם השליח הקטארי כי הפעילויות העממיות לאורך גבול הרצועה יימשכו, וכי היא לא תחזור בה מהמשך הפעילויות עד שיושגו במלואן מטרות ההתנגדות הפלסטינית, אשר באותו לידי ביטוי בהסרה מלאה של המצור.