סער: "שעות רגישות של ניסיון נואש מצד האויב"

שר המשפטים גדעון סער הסביר הערב כי ברגע זה אין הפסקת אש, אך לדבריו "ככל שהג'יהאד האסלאמי יגרום להתארכות המלחמה - הנזקים שייגרמו לו ולתושבי עזה יתעצמו". השר לביטחון פנים עמר בר-לב הצטרף לדבריו, והוסיף: "חשוב לנו שהג'יהאד יידע שזה יכול להימשך תקופה ארוכה"

זמן צפייה: 07:52

שר המשפטים גדעון סער הסביר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13 כי נכון לעכשיו אין הסכם הפסקת אש. לדבריו, "יכול להיות שהלילה תהיה הפסקת אש. אנו פועלים במלוא הקצב בהיבט ההתקפי והן ההגנתי. אלה שעות רגישות של ניסיון נואש של האויב. נעשית עבודה מדהימה עם הישגים מאוד גדולים, היעדים והמטרות שלנו לא הסתיימו".

עוד אמר סער כי ככל שהג'יהאד האסלאמי יגרום להתארכות המלחמה - הנזקים שייגרמו לו ולתושבי עזה יתעצמו. "קורא לכל האזרחים לנקוט משנה זהירות. הממשלה הזו נקטה קו שונה לחלוטין מקודמתה. הגבנו על כל ירי, גם בלוני תבערה". הוא הסביר כי "הג'יהאד ניסה להפר את המשוואה על רקע מעצר של בכיר שלו ביו"ש. היינו חייבים להחזיר את הדברים למסילה, ותוך כדי מה שקרה כאן, הוא בעל משמעות גדולה בהחזרת ההרתעה, לא רק בהיבט של רצועת עזה. הייתה פה פעולה מדויקת, עם תעוזה, יוזמה, מודיעין מצוין וביצוע מצוין".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0708222114' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_c0w92hfg' duration='']

בתוך כך, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, אמר הערב לחדשות 13: "אני חוזר עכשיו ממועצה אזורית אשכול. מניסיון העבר, גם ברגע שמדובר בהפסקות אש - תמיד זה נמשך עוד שעות, ואף יותר. חשוב לנו שהג'יהאד יידע שזה יכול להימשך תקופה ארוכה. הם רואים שכל 24 שעות שהם ממשיכים את הלחימה הזאת מצבם הצבאי הולך ויורד".

לדבריו, "אף אחד מהם לדעתי לא התכוון שזה (הפסקת האש) יהיה בשמונה בערב וגם אצלנו אף אחד לא האמין. זה לא תעלול אלא הליך של משא ומתן וזה ייגמר אני מאמין שלא בעוד ימים, יש להם את המנהיג שלהם בטהרן, איראן חד משמעית מנסה ולוחצת עליו. הבעיה ששני הגרנלים הבכירים שלו כבר לא בין החיים. הממשלה הזו היא יוזמת ולא מחכה שיירו עלינו".