הורוביץ זעם על לפיד: "מה פתאום יצאת למבצע בלי לכנס את הקבינט?"

התקיפות בעזה החלו לפני שלושה ימים בהחלטה של רה"מ הנוכחי, שר הביטחון וראש ההמשלה לשעבר. לפי פרסום ראשון של חדשות 13, שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה - מה שהביא לחילוקי דעות מסוימים בישיבות הממשלה. "לא הייתה ברירה - היה איום קונקרטי"

זמן צפייה: 02:05

מבצע "עלות השחר" יצא לפני 3 ימים לדרך בהחלטה של ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ וראש ההמשלה לשעבר נפתלי בנט. שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה. הנסיבות הללו מובילות אתמול (ראשון) את שר הבריאות ניצן הורוביץ לומר ללפיד במהלך דיון: "איך יצאת למבצע הזה בלעדינו?"

לפיד מצידו השיב ש"לא הייתה ברירה" וכי הוא בדק זאת משפטית. במהלך השיח ביניהם מתוך דיון הקבינט אתמול, נשמע הורוביץ אומר ללפיד: "מה פתאום יצאת למבצע בלי לכנס את הקבינט קודם? איך לא מאשרים דבר כזה בקבינט? בקבינט האחרון (יומיים לפני המבצע) נאמר לנו שמדובר באירוע קטן יחסית, ושישראל תגיב אם יהיה צורך. לא נאמר לנו שזה הולך להיות אירוע עם השלכות רחבות".

הרמטכ"ל מצידו השיב כי "לא הייתה ברירה, היה כאן איום קונקרטי" לפיד הוסיף: "התייעצתי קודם עם היועמ"שית לממשלה, ויכולתי לצאת למהלך הזה גם בלי קבינט. היה צורך באלמנט ההפתעה".

מהדיון השתמע כי נציג היועצת המשפטית לממשלה אישר בפני השרים שאכן התקיים שיח בינה לבין ראש הממשלה לפני היציאה למבצע הזה, שכאמור לא עבר קודם בקבינט. למעשה, ניתן גם גיבוי מוחלט למהלך בתוך הדיון מצד השרים, מלבד אחד - ניצן הורוביץ, שהציג עמדה אחרת. מטעם ראש הממשלה והשר הורוביץ לא נמסרה תגובה בנושא.