בין עזה לדרום אמריקה: לוחם צוק איתן מפרסם ספר על המסע שעבר

ביום שבו השתחרר יהונתן מצה"ל הכתה בו הטראומה. האשמה ליוותה אותו עד שפגש שוב בחבריו לפלוגה, וכעת הוא מוציא רומן המגולל את חוויותיו. "חשבתי שהם כועסים עלי, בדיעבד כולם הרגישו כמוני"

זמן צפייה: 13:36

ביום שבו השתחרר יהונתן הרבלין מצה"ל – צפה הטראומה שחווה במבצע צוק איתן, ובעיקר שב אליו היום שבו נהרג מפקדו רועי פלס מפגיעת טיל בבניין בעזה. "הזדכינו על ציוד, ואז פשוט הרגשתי שאני לא יכול לנשום", סיפר. "רצתי לחדר וישבתי רבע שעה על איזו מיטת קפיצים וניסיתי לנשום. אמרתי לעצמי שאני הולך למות על המיטה הזאת, ואף אחד לא ידע".

המראות מהמבצע המשיכו לרדוף אותו גם באזרחות, ולבסוף עשה את הדבר שחשש ממנו יותר מכל, ונפגש עם חבריו לפלוגה. "לא הייתי מסוגל לדבר על זה בכלל עם אף אחד, כי ידעתי שיאשימו אותי כשידעו איזה פחדן אני. לראות את החבר'ה מהצבא היה הפחד הכי גדול שלי. חשבתי שהם כועסים עלי, ובדיעבד כולם הרגישו כמוני".

עוד בחדשות 13:

פצוע קשה מ"צוק איתן" הציע נישואין על גג ארובות תחנת הכוח

חמש שנים ל"צוק איתן": שלושה מגיבורי המבצע נפגשים לראשונה

המבצע שנמשך 50 ימים – ונגמר בתקווה לשקט בדרום • מסכמים עשור

יהונתן הרבלין
יהונתן הרבלין | צילום: חדשות 13

מאז נפגשים יהונתן וחבריו לפלוגה פעם בשבוע, ומדברים על ההתמודדות עם מה שחוו. "חבר יכול להתקשר אלי ב-4:00 בבוקר ולהגיד שהוא בא לישון אצלי", סיפר יוסי לוי, לוחם לשעבר בפלוגה. "אני אומר לו 'בוא', פותח את הדלת ואנחנו הולכים לישון יחד במיטה, כי זה מה שמרגיש יותר בטוח".

כעת מוציא יהונתן רומן ביכורים "גם אני הייתי שם", העוסק בחוויות שלו ושל בני דורו בשירות הצבאי, ונוגע גם במסע שעשה לדרום אמריקה לאחר השחרור. "הקטע העוצמתי ביותר שאני זוכר מהטיול, הייתה איזו ידידה שאמרה לי 'אני ממש מצטערת שעברת מה שעברת'. ואז אמרתי לה, 'אם לא הייתי עובר את מה שעברתי לא הייתי יכול להעריך את מה שאני עובר עכשיו'. באותו רגע פשוט נפלתי לרצפה ופשוט התחלתי לבכות בטירוף, כי זאת הייתה הפעם הראשונה שהצלחתי למצוא משהו חיובי בכל מה שקרה".