צה"ל: זוהה שיגור כושל מרצועת עזה - שלא חצה לשטח ישראל

פצצת מרגמה נורתה לעבר יישובי העוטף, אך נפלה בתוך הרצועה. כתוצאה מכך הופעלה התרעה באפליקציה ובשטח פתוח בלבד • משרד הבריאות בעזה: שבעה פלסטינים נפצעו מהפיצוץ ופונו לבית החולים בעזה

זמן צפייה: 01:00

שיגור כושל של פצצת מרגמה בוצע הערב (רביעי) מדרום רצועת עזה לעבר יישובי העוטף, שנפלה בשטח הרצועה. כתוצאה מכך הופעלה התרעת צבע אדום באפליקציית פיקוד העורף ובשטח פתוח בלבד. זאת לאחר שבוע שבו נשמר שקט יחסי בדרום הארץ. על פי דיווחים פלסטיניים, הפצמ"ר התפוצץ ברפיח. משרד הבריאות בעזה מסר כי שבעה פלסטינים נפצעו והובהלו לבית החולים בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"נתניהו רצה תקיפה רחבה בעזה – אך נסוג אחרי שיחה עם היועמ"ש"

לאחר הפרסום בחדשות 13: עובדי מרכז החוסן בשדרות יקבלו משכורות

רקטות נורו לאשדוד ואשקלון: רה"מ הורד מהבמה בעת נאום • תיעוד

יירוט מערכת כיפת ברזל בשמי אשקלון
יירוט מערכת כיפת ברזל בשמי אשקלון, אפריל 2019 | צילום: רויטרס

ביום רביעי שעבר נורו שלוש רקטות מהרצועה לעבר לישראל – נפילה אחת אותרה בחממה בקיבוץ בחוף אשקלון. רקטה נוספת פגעה בחניית בית ביישוב בחוף אשקלון וגרמה לנזק קל למבנה. לא היו נפגעים.

בעקבות הירי, חיל האוויר תקף כמה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון הרצועה. במקביל, תושבים דיווחו על ירי מקלעים לעבר מטוסי חיל האוויר. במהלך התקיפות נשמעו שתי התרעות צבע אדום, ומאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעות שווא. עוד נמסר כי כיפת ברזל ביצעה ניסיון יירוט שלא לצורך.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט", עדי ראייה שהיו סמוך למקום התקיפה של צה"ל ציינו כי מטוסי קרב השמידו את המתקן שהותקף לחלוטין. לא דווח על נפגעים מהצד הפלסטיני.

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה, ארכיון | צילום: חדשות 13

חמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו בפני המתווכים המצרים כי הם אלה שעומדים מאחורי שיגור הרקטות לעבר ישראל. מקור אמר לעיתון "אל-אחבאר" כי מצרים ביקשה מהארגונים לשמור על רגיעה בדרום, בתמורה לשיפור במצב הכלכלי ברצועת עזה.

לילה לפני כן, נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. זאת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק ורה"מ הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. הסרטון שבו נראה נתניהו מתפנה מהאולם הוסר מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

ממגן דוד אדום נמסר כי נפגעת חרדה בת 46 פונתה לבית החולים אסותא באשדוד וכי אין דיווחים נוספים על נפגעים. ככל הנראה גם לא נגרם נזק. עיריית אשקלון הורתה לפתוח מקלטים ברחבי העיר. עם זאת, צה"ל הורה ליישובי הדרום לחזור לשגרה. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי הוא הג'יהאד האסלאמי ולא חמאס.