החל ממארס 2020: ההפגנות בגבול הרצועה ייערכו אחת לחודש

הוועד המארגן את המחאות השבועיות בעזה פרסם את תוכנית הפעולה שלו לשנה החדשה, והכריז על ירידה בתדירות ההפגנות - שיתקיימו בנוסף "בכל עת שבה יהיה צורך בנוכחות ציבורית בולטת"

זמן צפייה: 01:52

הוועד המארגן את ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה בעזה הודיע היום (חמישי) על תוכנית הפעילות לשנת 2020, לפיה הצעדות יתקיימו אחת לחודש. נוסף לכך, ייערכו הפגנות "בכל עת שבה יהיה צורך בנוכחות ציבורית ובאירועים לאומיים בולטים".

התוכנית תיכנס לתוקף בסוף מארס 2020, במקביל לציון יום האדמה ויום השנה השני לתחילת "צעדות השיבה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כוכבי: ייתכן עימות עם איראן – כוח קודס פועל בעיראק בכל יום

תחקיר הרג המשפחה ברצועה: "ההערכה הייתה שלא ייפגעו אזרחים"

בנט הורה על עיקול כספי מחבלים ישראלים שמקבלים משכורות מהרשות

Whatsapp Image 2019 12 13 At 1
הפגנות בגבול רצועת עזה

בשבועות האחרונים, ההפגנות השבועיות הפכו למצומצמות, ובישראל העריכו כי חמאס רוצה להפסיק אותן כדי להמשיך לקדם את ההסדרה - אליה ישראל צועדת בשקט. בשישי שעבר הגיעו לגבול כ-2,700 פלסטינים, מספר מפגינים נמוך ביחס להפגנות קודמות. אלא שהנקודה המעניינת היא שלשם שינוי, חמאס לא ארגון הסעות לגבול. הארגון לא אמר בפירוש שהוא מבטל את המחאות, אך הוא לא פועל להביא מפגינים. בישראל, מתחילים לפרש מהלכים אלה כניסיון של חמאס לשים סוף להפגנות.

מתחת לפני השטח, ישראל בונה קו מתח גבוה חדש לרצועה ומאפשרת ייצוא תותים מזה – כך, בשקט, הצדדים צועדים לעבר הסדרה, כשגולת הכותרת היא מה שחמאס מצפה לו – אזור תעשייה.

הפגנות בגבול רצועת עזה
הפגנות בגבול רצועת עזה

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה כמה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, בהם מתחמים צבאיים של הארגון. זאת, בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר אשקלון, שיורטה על ידי כיפת ברזל. מדובר צה"ל נמסר: "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה, וירי ארטילרי פגע במוצב של חמאס בבית לאהיא בצפון הרצועה, ללא נפגעים. כמו כן, דווח כי כוח צה"ל תקף מטרה במערב הרצועה, וכן ירה מספר פעמים לעבר מוצב ימי של חמאס מערבית לחאן יונס, שבדרום הרצועה.

זאת, כאמור, בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. התרעת צבע האדום הופעלה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה בכנס של פעילי ליכוד באשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל, והוא יורט על ידי כיפת ברזל. ככל הנראה, הרקטה נורתה על ידי הג'יהאד האסלאמי. לא היו נפגעים או נזק לרכוש.