"ישראל הציבה את החזרת גופות החיילים כתנאי לרגיעה ברצועה"

מקורות בחמאס מסרו לעיתון "ערבי 21" כי הארגון "סירב בתוקף לתנאי הישראלי". במקביל, העביר הארגון דרך שליח האו"ם למזרח התיכון מסר לפיו ירושלים לא עומדת בהסכם הפסקת האש שהושג לפני כחודש

זמן צפייה: 00:47

מתיחות בדרום: מקורות בארגון חמאס אמרו היום (שבת) כי ישראל התנתה את המשך יישום צעדי הרגיעה בחידוש הדיון בסוגיית גופות החללים המוחזקים בידי הארגון. עוד אמרו המקורות, לעיתון "ערבי 21" כי חמאס "סירבה בתוקף לתנאי הישראלי".

בנוסף, אמרו המקורות כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאנוב, משקיע מאמצים כבירים כדי למנוע התדרדרות להסלמה נוספת, כשהוא מעביר מסר מחמאס לישראל, לפיו הארגון מטיל את מלוא האחריות לכל הסלמה עתידית על ישראל. זאת, לדבריהם, מכיוון שישראל לא ממלאת את חלקה בהסכמי הפסקת האש שהושגו לפני מספר שבועות.

בתוך כך, המשלחת הקטרית שהייתה אמורה להיכנס היום לרצועת עזה, דחתה הגעתה. לפי מקורות פלסטיניים בכירים לעיתון "אל-קודס", המשלחת התעכבה בישראל כדי לדון בהכנסת המענק הקטרי לרצועה.

עוד בחדשות 13:

"נשברנו": המשפחות שהחליטו לעזוב את בתיהן בעוטף עזה

כץ לאחר הפגישה עם גרינבלט: "דנו במצב בעזה ובאיראן"

בעקבות המתיחות בעוטף עזה: צה"ל תגבר את מערך כיפת ברזל בדרום

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

בעקבות המתיחות בעוטף עזה, צה"ל תגבר אתמול את מערך כיפת ברזל בדרום הארץ. זאת, ברקע ירי הרקטות ביומיים האחרונים. כמו כן, צה"ל מתחקר מדוע הרקטה שנורתה אתמול לעבר שדרות לא יורטה על ידי כיפת ברזל. ביום חמישי כאמור, נורתה רקטה מבית חנון שבצפון הרצועה לעבר יישובי הדרום, אשר פגעה בישיבה בשדרות. בתגובה, צה"ל תקף מוצבים ומטרות של חמאס. כמו כן, בלילה שבין רביעי לחמישי שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים, ויורטה על ידי כיפת ברזל.

מוקדם יותר מוקדם יותר אתמול, נכנס שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לרצועת עזה דרך מעבר ארז ונפגש עם הנהגת חמאס. מלאדנוב העביר מסרי הרגעה בין ישראל לחמאס. בפגישה נכח, בין היתר יו"ר הלשכה המדינית של הארגון אסמעיל הנייה. השניים דנו בהשקעת הכסף הקטרי בפרויקטים של האו"ם ברצועה. לאחר הפגישה, יצא מלאדנוב מעזה דרך מעבר ארז.

כמו כן, עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח כי המתווכים הקטארים, המצרים ומתווכים מהאו"ם העבירו מסרים מרגיעים בנוגע להמשך ביצוע הבנות הרגיעה, וביניהן הכנסת הכסף הקטארי ופתיחת מרחב הדיג מחדש לפני סוף השבוע הבא.

במקביל, נפגש אתמול ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ, עם שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט בביתו ליד ניו ג'רזי. בפגישה, לפי כץ, השניים דנו "באיומי איראן, במצב בעזה, בוועידת בחריין, במהלכים שמובילה ארה"ב באזור ובשיתוף הפעולה בין המדינות. יחסי ארה"ב וישראל חזקים מאי פעם".

איסמאעיל הנייה וניוקלאי מלאדנוב ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

הפגישה מגיעה על רקע ועידת בחריין שעתידה להתקיים ב-25 בחודש, ושבה יושק החלק הכלכלי של תוכנית השלום של הנשיא טראמפ - כך אמר פקיד אמריקני בכיר לחדשות 13.

ביום רביעי הופרחו שני בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצו מעל אחד היישובים במועצה אזורית אשכול. זאת, בפעם הראשונה מאז הפסקת האש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים. גם הפרחת בלוני התבערה מהרצועה נמשכו – כאשר פרצו שמונה שריפות בעוטף, ומתחילת השבוע היו כ-20 דליקות. ביום שלישי שוגרו תשעה בלוני תבערה לעבר יישובי הדרום, ובעקבות זאת צה"ל הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים ימיים, ובהמשך כאמור, החליט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג.