צה״ל: רחפן הטיל מטען סמוך לגדר וחזר לרצועה - אין נפגעים

כלי טיס של הצבא ירה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה רחפן שחצה לעבר שטח ישראל מדרום הרצועה. לא היו נפגעים באירוע בקרב חיילי צה"ל, ונזק קל נגרם לרכב צבאי

זמן צפייה: 01:42

רחפן חדר היום (שבת) מדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל, וככל הנראה הטיל מטען במרחב גדר המערכת ומיד חזר לשטח הרצועה. בתגובה לכך, כלי טיס של צה"ל יערב לעבר חוליית המחבלים. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל, אך נזק קל נגרם לרכב צבאי. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי לאור המתיחות בדרום, המשלחת הביטחונית המצרית צפויה להגיע לעזה בשבוע הקרוב.

Whatsapp Image 2019 09 07 At 1
הרכב הצבאי שנפגע ממטען הרחפן

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שליח האו"ם למזרח התיכון: "ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח"

משרד הבריאות בעזה: "שני הרוגים בהפגנות בגבול הרצועה"

לאחר שבוע: ישראל חידשה את העברת הדלקים לרצועת עזה

אמש נורו חמש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ונפילה אחת זוהתה בשטח פתוח בשדרות. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי חיל האוויר תקף ארבעה יעדים ברצועת עזה, בהם משגרים סמוך לבית חאנון ועמדת חמאס סמוך לבית לאהיה שבצפון הרצועה, וכן מחסן נשק ועמדת חמאס בשכונת שג׳אעיה בעיר עזה שבמזרח הרצועה.

נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.
נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום. | צילום: צילום: יניב כליף

מוקדם יותר אתמול, במהלך ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה, דיווח משרד הבריאות בעזה כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מירי צה"ל, אחד מהם נער בן 17. בתגובה, מסר חמאס: "הפורענות שמפגין הכיבוש הציוני כלפי המפגינים ברצועה היא פשע שהאויב יישא בכל ההשלכות שלו".

בעקבות מותם של השניים, ניקולאי מלאדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שני נערים פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה - מחריד. ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח ולהשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון ובתגובה לאיום מיידי של מוות או פציעה קשה. על ההפגנות להישאר שקטות, מעגל האלימות חייב להסתיים".

אסמאעיל הנייה וניקולאי מלאדנוב, ארכיון
אסמאעיל הנייה וניקולאי מלאדנוב, ארכיון | צילום: חדשות 13

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להפרות הסדר כי "הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד, שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת".

בתחילת השבוע חידשה ישראל את העברת הדלקים לרצועת עזה, שבוע לאחר שראש הממשלה החליט על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועה דרך מעבר כרם שלום בעקבות ההסלמה בגבול הדרומי. הדבר צמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועה.