גנץ נפגש עם ראשי רשויות בדרום: "לא ששים אלי קרב - אך גם לא מהססים לצאת אליו"

שר הביטחון קיים הערכת מצב במפקדת פיקוד דרום, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, אלוף הפיקוד ומפקד אוגדת עזה, ואמר כי צה"ל נערך "לפעולות שיביאו להסרת האיום מעוטף עזה". לאחר הערכת המצב המשיך גנץ לפגישה עם ראשי הרשויות בדרום: "האיום יוסר בדרך זו או אחרת"

זמן צפייה: 03:07

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, בה השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, אלוף הפיקוד אליעזר טולדנו, ומפקד אוגדת עזה, תא״ל נמרוד אלוני. "אנחנו נמצאים בשגרה מתוחה בדרום", אמר גנץ, והוסיף כי כוחות הביטחון נערכים "לפעולות שיביאו להסרת האיום מאזור עוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל". לאחר הערכת המצב נפגש גנץ עם ראשי הרשויות בעוטף עזה.

"אני מבקש להתחיל בכך שאני מחזק את תושבי העוטף כולם", אמר גנץ בפתח דבריו, "יש למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם. אזרחי ישראל, תושבי העוטף והנהגתם בפרט מגלים לאורך השנים חוסן אזרחי שראוי לכל הערכה. המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת". שר הביטחון פנה אל תושבי הדרום ואמר "אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם, באחריות, בנחישות, ולפי שיקולי הפעלת הכוח שיביאו לתוצאה הנדרשת".

שר הביטחון, הרמטכ''ל אביב כוכבי וראש השב''כ רונן בר בהערכת מצב בפיקוד דרום
שר הביטחון, הרמטכ''ל אביב כוכבי וראש השב''כ רונן בר בהערכת מצב בפיקוד דרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

עוד אמר שר הביטחון: "האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות".

גנץ ביקש לשלוח מסר גם לקהילה הבינלאומית: "מדינת ישראל נוהגת באיפוק שנובע מעוצמתה, ותפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית, בכדי להחזיר את החיים בגזרה לשגרה מלאה. איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש".

בתוך כך, משאיות עם סולר החלו להיכנס לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, לאחר ארבעה ימים שהמעבר היה סגור לחלוטין.

Whatsapp Image 2022 08 05 At 1
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

בהערכת מצב שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בקריה בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד, רה"מ החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון גנץ ובכירי מערכת הביטחון, אמר לפיד כי הם "פועלים להחזיר את תושבי העוטף לשגרת חייהם במהירות האפשרית". ראש הממשלה התייחס לכעס ולתסכול שמביעים בימים האחרונים תושבי העוטף ואמר "ביטחונם ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית. זו האחריות שלנו".

חיילת במחסום סמוך לגבול עזה
חיילת במחסום סמוך לגבול עזה | צילום: פלאש 90

זהו היום הרביעי למתיחות הביטחונית באזור עוטף עזה, בעוד הכוננות הביטחונית באזור גבוהה וצירים ראשיים עדיין חסומים לתנועה. הכוננות הוכרזה לאחר שבצה"ל זיהו איום ממשי לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. לפי ההערכות במערכת הביטחון, השעות הקרובות יהיו קריטיות להבנת המצב - האם אנחנו בדרך להסלמה או לרגיעה באזור. מקורות פלסטיניים מסרו כי חמאס אמר גם היום למתווכים המצריים כי הוא אינו מעוניין בהסלמה, אך לא יוכל להבטיח "מאה אחוזי הצלחה" בריסון חוליות של הג'יהאד האיסלאמי.