דיווח: בעזה מאיימים להשיב לפעילות את "יחידות ההטרדה הליליות"

גורמים בפלגים הפלסטיניים מסרו לעיתון אל-אחבאר הלבנוני כי כבר לפני שבועיים תכננו להגביר את הלחץ על ישראל באמצעות חידוש פעולת יחידת בלוני התבערה • צרור בלונים חשוד נוטרל בשדרות

זמן צפייה: 00:31

גורמים בפלגים הפלסטיניים אמרו היום (שבת) לעיתון אל-אחבאר הלבנוני שברצועת עזה מאיימים להשיב בקרוב לפעילות את "יחידת ההטרדה הליליות" במידה שהמצב לא ישתנה ולא תהיה התקדמות ביישום ההבנות. תפקיד היחידה הוא להטריד את תושבי העוטף על ידי קולות ירי ונפץ בשעות הלילה.

בתוך כך, מעיריית שדרות נמסר כי צרור בלונים חשוד אותר בגן שעשועים ציבורי בשכונה בעיר. חבלני משטרה הוזעקו למקום, טיפלו בחפץ ונטרלו אותו.

עוד ציינו הגורמים, שברצועה תכננו להגביר את הלחץ על ישראל כבר לפני שבועיים באמצעות החזרה לפעילות של יחידת בלוני התבערה.

חבלני משטרה בדרך לבלון הנפץ שאותר באשדוד
חבלני משטרה בדרך לבלון הנפץ שאותר באשדוד | צילום: חדשות 13

אתמול אותר בחוף לידו באשדוד, סמוך לטיילת, צרור בלונים המחובר למטען צינור מאולתר. כוחות משטרה הוזעקו למקום וחסמו את הזירה, וחבלנים ניטרלו את המטען. מאוחר יותר אותר בלון נוסף שנחשד כנושא עליו חומר נפץ במושב נתיב העשרה בעוטף עזה. זאת, לאחר שאמש צה"ל תקף יעדים של חמאס בעקבות שלוש אירועי שיגור בלונים שאירעו ביממה אחת.

ערב לפני כן, כאמור, מסוק קרב של צה"ל תקף תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה - שלוש פעמים ביממה. אתמול צרור בלונים מחובר למטען נפץ אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב, וביום רביעי אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.

צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול
צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול | צילום: בטחון שדה

ברקע ירי הרקטות לישראל ביום רביעי, דיווח עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה החליטו לשוב להסלמה. זאת, לטענת הגורם שמסר את הדיווח, מאחר שישראל מתמהמהת ביישום הבנות הרגיעה שעליהן הוחלט עם המתווך המצרי.

לפי הדיווח, משלחת ביטחונית מצרית הייתה אמורה להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע שעבר - אך בואה נדחה. המשלחת המצרית הייתה אמורה לדון עם חמאס על מחירי הסחורות הנכנסות לרצועה ממצרים. הגורם הוסיף כי ישנה מתיחות בין חמאס למצרים, על רקע הביקורים של משלחות הפלגים הפלסטיניים באיראן, שבו השתתפו בין היתר אסמאעיל הנייה וזיאד אל-נחאלה.