דיווח פלסטיני: חמאס יעביר את תהלוכת הזעם בשבת לתוך הרצועה

על פי העיתון הפלסטיני אל-קודס, הפלגים בעזה נוטים להעביר לתוך הרצועה את "תהלוכת הזעם" בעקבות ההקלות מצד ישראל. גורמים בעזה מכחישים וטוענים כי נכון לעכשיו העצרת תתקיים סמוך לגבול

הפגנות בגבול רצועת עזה

העיתון הפלסטיני אל-קודס דיווח היום (שישי) ממקורותיו כי החמאס והפלגים הנוספים בעזה נוטים להעביר לתוך הרצועה את "תהלוכת הזעם" שתוכננה להתקיים בשבת בגבול הרצועה עם ישראל סמוך למעבר קרני.

לפי הדיווח, הגורמים שאחראים על האירוע מקיימים דיונים בנושא מתוך מחשבה שהדבר ימנע חיכוכים בין המשתתפים לבין כוחות צה"ל. ההחלטה התגבשה, לפי העיתון אל-קודס, בצל ההקלות האזרחיות והכלכליות מצד ישראל בימים האחרונים וההודעה על חתימת הסכם להעברת המענק הקטארי למשפחות הנזקקות בתחילת החודש הבא.

עם זאת, מקורות בפלגים הפלסטינים בעזה הכחישו את הדיווח וטענו כי נכון לעכשיו העצרת המתוכננת מחר ברצועת עזה תתקיים כפי שנקבע במקור באזור מעבר קרני וכי אין אמת בדיווחים על שינוי המיקום.

כזכור, אתמול אישר שר הביטחון בני גנץ את המנגנון החדש המיועד להעברת כספים קטאריים לרצועת עזה. לדבריו, "החלטנו לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטרי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. אני מבקש להודות לקטאר שלוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור".

עיקרי ההסכם הוא כי יופעל מנגנון במסגרתו לא יועבר יותר כסף מזומן לרצועת עזה באופן שישרת את ארגון החמאס. במקום זאת, הכסף יועבר באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה. תוכנית סיוע המזון העולמית של האו"ם תנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לתושבי עזה הנזקקים לפי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.