100 יעדים ב-19 לילות: סיכום התקיפות האחרונות של צה"ל ברצועה

במהלך השבועות האחרונים תקף חיל האוויר מתחמים צבאיים, תשתיות תת-קרקעיות ומטרות טרור של חמאס. זאת בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר והפרחת בלוני התבערה • תיעוד מהתקיפות

זמן צפייה: 00:44

במהלך השבועות האחרונים, צה"ל תקף ברצועת עזה כ-100 יעדי טרור של חמאס במשך 19 לילות. התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר והפרחות בלוני התבערה משטח הרצועת לישראל.

במסגרת התקיפות, הותקפו 35 יעדי התעצמות וייצור אמצעי לחימה, כ-30 סדנאות ופירים תת-קרקעיים, מספר מתחמים צבאיים, כעשרה יעדים של מערכי האוויר של חמאס, מספר יעדים של יכולות ימיות ומעל 20 עמדות צבאיות של חמאס.מצה"ל נמסר כי "תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של הארגון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שב"כ מאשר: רצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה – פיגוע ממניע לאומני

נסראללה במסר לישראל: אם תהרגו לוחם שלנו – נהרוג לוחם שלכם

חמינאי: הסכם האמירויות עם ישראל – בגידה בפלס' ובעולם האסלאמי

מפת מוקדי התקיפה של צה''ל ברצועת עזה
מפת מוקדי התקיפה של צה''ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה''ל
פירוט יעדי חמאס ברצועת עזה שהותקפו על ידי צה''ל
פירוט יעדי חמאס ברצועת עזה שהותקפו על ידי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בד בבד, לפי דיווח באתר "אמד הפלסטיני, השליח הקטארי מחמד אל-עאמדי יגיע לירושלים במטרה להיפגש עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, כדי  לדון בהתפתחויות האחרונות בעזה. עוד נכתב בדיווח כי במהלך שהותו של אל-עמאדי בירושלים הוא ייפגש עם בכירים ישראלים במטרה לדון במימוש ההבנות אשר הושגו מול חמאס אמש. כמו כן, הוא צפוי להיפגש גם עם בכירים בחברת גז ישראלית בנוגע להעברת צינור גז לתחנת הכוח היחידה ברצועת עזה. בנוסף, אל-עמאדי צפוי לשוב לרצועה בהמשך השבוע להשלמת השיחות במסגרת המאמצים הקטארים להשגת רגיעה בדרום.

אתמול הושגו הבנות בין ישראל לחמאס בתיווך קטארי והוחלט על רגיעה והחזרת השקט בדרום. מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי הוחלט על החזרת פעילות מעבר כרם שלום לשגרה החל מיום שלישי, לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים.

הוא הוסיף כי "המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה תוחזר לקדמותה, והיא תותנה בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית". עוד נמסר: "אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם".

תיעוד תקיפת צה''ל ברצועה
תיעוד תקיפת צה''ל ברצועה | צילום: דובר צה''ל

כזכור, הפעם האחרונה שבה תקף צה"ל יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה הייתה ביום ראשון. זאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לעבר ישראל. לפחות 23 שריפות פרצו ביום שקדם לתקיפות ביישובי העוטף.

ההסלמה נמשכה במקביל למאמציו של השליח הקטרי לרצועת עזה, מחמד אל-עמאדי, שניהל את המו"מ בין ישראל לחמאס והעביר את דרישות ארגון הטרור לגורמים הישראליים במטרה להגיע לרגיעה.