לילה לבן בדרום והתושבים זועמים: "ככה היו מגיבים אם היו יורים לת"א?"

אחרי ש-4 רקטות נורו במהלך הלילה לעבר אשקלון ולכיש, תושבי הדרום מתקשים לקבל את שגרת הטפטופים וטוענים שהבטיחו להם כי עמדות התצפית של חמאס יושמדו. "ביבי, בנט, לפיד - כולם אותו הדבר. לא אכפת להם"

זמן צפייה: 04:36

לאחר ארבע רקטות שנורו במהלך הלילה (שישי) לעבר אשקלון ולכיש, רקטה אחת שיורטה ושלוש נוספות שנפלו בשטחים פתוחים - תושבי האזור עדיין מבוהלים, ומתקשים להשלים עם המצב הביטחוני באזור. אילנית, תושבת אשקלון שנתקפה בחרדה, מספרת: "זה היה לילה קשה, אין לי ממד בבית והמקלט סגור. לא ממש ידעתי מה לעשות עם הילדים".

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה

"בחודש שעבר חשבנו שזה חד פעמי", אמרה אילנית, "אבל כאשר לא מגיבים כמו שצריך, זה חוזר שוב. זה כבר ממש סיוט". שקד, גם היא תושבת העיר, סיפרה: "זה היה לילה ממש קשה - בהתחלה האזעקה הופעלה אצלנו, אחרי זה שוב אזעקה, ואז התקיפות של צה"ל".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה

"לא ישנו דקה", הוסיפה שקד, "ואז בבוקר אנחנו מגלים שוב שצה"ל תקף שתי מטרות וזהו. ככה היו מגיבים גם אם התושבים בתל אביב היו רצים למקלט באמצע הלילה? ביבי, בנט, לפיד - כולם אותו הדבר. יש להם דין אחד לתל אביב ודין אחד לאשקלון".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207161015' autoplay='0' credit='דובר צה"ל ' desc='תקיפת צה"ל ברצועה ' poster='' kid='1_t1ale2j5' duration='']

במקביל, במושב נתיב העשרה הופתעו לגלות הבוקר, שעמדת חמאס שמתצפתת להם על הבתים, עדיין עומדת בעינה. "הבטיחו לנו שינצלו את ההזדמנות הבאה ויורידו אותה, אבל כנראה שלא ממש אכפת להם מה עובר עלינו", סיפרה תושבת המקום.

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207160740' autoplay='0' credit='תקיפת צה"ל בעזה ' desc='' poster='' kid='1_jrauxv10' duration='']

כאמור, ארבע רקטות נורו בלילה שבין שישי לשבת לעבר אשקלון והמועצה האזורית לכיש. רקטה אחת יורטה ושלוש נוספות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, וצוותי מד"א טיפלו בארבעה נפגעי חרדה. בתגובה לירי מעזה הלילה לעבר הדרום, תקף חיל האוויר ברצועה, כשההערכה היא שהירי הוא בעידוד ובהסכמת חמאס.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2207160109' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד היירוט באשקלון' poster='' kid='1_waerup6t' duration='']

העיתוי, שמגיע מייד לאחר ביקור ביידן בישראל ובעת ביקור ביידן בסעודיה, הוא ככל הנראה לא מקרי. מקורות פלסטיניים בעזה מסרו הבוקר כי "חמאס מעוניין להעביר מסר לישראל, לרשות הפלסטינית ולעולם הערבי, כי בעיית עזה נותרה ללא מענה, וכי נורמליזציה עם ישראל איננה תחליף לבעיה הפלסטינית - דרכו של אבו מאזן נכשלה, דרך ההתנגדות היא המוצא היחיד".

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה

דובר חמאס בעזה מסר הבוקר: "ההפצצות הישראליות על עזה וההסלמה הישראלית באו מייד לאחר ביקורו של ביידן ביישות הציונית, דבר שמשקף את התמיכה והעידוד של ארה"ב לישראל להמשיך את התוקפנות. ראש ממשלת הכיבוש יאיר לפיד מנסה להוכיח לחברה הציונית שהוא יכול להחזיר את ההרתעה האבודה, אשר התפוגגה לאחר התקפות ההתנגדות".

תקיפת צה''ל בעזה
תקיפת צה''ל בעזה