חמאס: עצרנו את מבצעי הפיגועים בעזה - שבהם נהרגו שלושה שוטרים

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מנגנון הביטחון ברצועה תפס חולייה המונה עשרה חברים, שעל פי הארגון אחראים לפיצוצים בעמדות המשטרה בעיר

זמן צפייה: 00:53

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כתב היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי מנגנון הביטחון בעזה תפס חולייה המונה עשרה חברים, שעל פי הארגון אחראים לסדרת הפיצוצים בעמדות המשטרה מוקדם יותר השבוע, שהביאה למותם של שלושה שוטרים.

גורמים פלסטיניים דיווחו כי חמאס נוהג באכזריות כלפי החשודים, תוך שימוש במכות ובאלימות. בתוך כך, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, קיים סיור מתוקשר במקומות שבהם אירעו פיגועי ההתאבדות, ונועד עם השוטרים במהלך עבודתם.

עוד בחדשות 13:

אזעקה באמצע שחייה לילית: זוהה שיגור מעזה – שנפל בשטח הרצועה

דיווח: שני מחבלים מתאבדים גרמו להרג השוטרים בעזה

שוטרים פלסטיניים נהרגו בשרשרת פיצוצים בעזה; צה"ל: לא תקפנו

אסמאעיל הניה בסיור במקומות בהם ארעו פיגועי ההתאבדות
אסמאעיל הניה בסיור במקומות בהם ארעו פיגועי ההתאבדות | צילום: חדשות 13
אסמאעיל הניה בסיור במקומות בהם ארעו פיגועי ההתאבדות
אסמאעיל הניה בסיור במקומות בהם ארעו פיגועי ההתאבדות | צילום: חדשות 13

אתמול דיווחה רשת "אל-ג'זירה" כי חקירת שרשרת הפיצוצים מעלה כי הם בוצעו על ידי שני מחבלים מתאבדים שהתפוצצו בשתי עמדות משטרה בעיר עזה. מנגנוני הביטחון המקומיים טרם פרסמו את שמות המחבלים המתאבדים ולא הודיעו אם השניים פעלו על דעת עצמם או בשליחות גורם אחר. בד בבד, גורמים בחמאס מסרו ל-BBC כי על פי ההערכות, המחבלים המתאבדים מזוהים עם דאע"ש.

גדודי "עז א-דין אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו הודעה שבה הודיעו על מותם של השוטרים. בהודעה נכתב כי "השלושה נפלו בעת שהגנו על עזה מפני משרתיו של הכיבוש, אשר פועלים לפגוע בביטחונו של העם הפלסטיני ולמנוע ממנו להקדיש את מאמצי הג'יהאד נגד הציונים הכובשים".

זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים
זירת הפיצוץ בעיר עזה, על פי דיווחים פלסטיניים | צילום: חדשות 13

כאמור, ביום שני דיווח משרד הפנים בעזה כי שני פיצוצים אירעו בעמדות של המשטרה הפלסטינית ברצועה, בהם נהרגו שלושה שוטרים ונפצעו שלושה נוספים. תחילה, דווח בתקשורת המקומית כי המקור לפיצוץ נובע מתקיפה של חיל האוויר הישראלי על אופנוע. עם זאת, בצה"ל ובשב"כ הכחישו את הטענות על תקיפה - ומשרד הפנים ברצועה הודיע כי פתח בחקירת נסיבות האירוע. 

בעקבות האירועים, הוכרז מצב כוננות גבוה בקרב כל מנגנוני הביטחון והמשטרה. "הכיבוש הציוני ומשתפי הפעולה שלו פועלים באופן קבוע לפגוע בביטחון של עזה ולדרדרה לעבר אנרכיה ביטחונית", נמסר ממשרד הפנים בעזה. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, התייחס אף הוא לסדרת הפיצוצים, ואמר כי "מנגנוני הביטחון העזתיים יגיעו לכל הגורמים העומדים מאחורי הפיצוצים הללו".

בפיצוץ ראשון, שאירע קרוב למחסום משטרתי בצומת אל-דחדוח בדרום העיר עזה, נהרגו כאמור שני שוטרים, וכמה שעות מאוחר יותר נקבע מותו של שוטר נוסף. הפיצוץ השני התרחש במחסום משטרתי בסמוך לחוף הים של עזה ובו נפצעו כמה בני אדם. משרד הבריאות ברצועה מסר כי שני ההרוגים הראשון באירוע הם סלאמה מאג'ד א-נדים ועלאא' זיאד אל-ע'ראבלי, שניהם בני 32.