בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

המתיחות בדרום: טנקים של צה"ל תקפו יעדים של ארגון הטרור בדרום הרצועה, זאת לאחר שאתמול פרצו לפחות 23 שריפות ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני תבערה שנשלחו לשטח ישראל

זמן צפייה: 02:03

המתיחות בדרום: טנקים של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לעבר ישראל. על פי דיווח פלסטיני, צה"ל ירה גם לעבר עמדה של "כוח הריסון" של חמאס מזרחית לדיר אל-בלאח. לא דווח על נפגעים.

לכתבות נוספות בנושא >>

ישראל הציעה לעזה סיוע במאבק בקורונה – אם טרור הבלונים ייפסק

בדרך להסדרה? השליח הקטארי נכנס לרצועה; מהבוקר – 29 שריפות

טרור הבלונים נמשך, 4 טבעו למוות בחופים | חדשות השבת

תקיפה בעזה (ארכיון)
תקיפה בעזה (ארכיון) | צילום: שיהאב

לפחות 23 שריפות פרצו אתמול ביישובי העוטף כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה. צוותי כיבוי בסיוע צה"ל פעלו במוקדי השריפות על מנת למנוע את התפשטות האש. רוב הדליקות היו בשדות קוצים והיו קטנות ולא מסכנות. חוקרי השריפות קבעו כי כולן נבעו כתוצאה מבלוני תבערה.

במקביל דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים, כי השליח הקטרי לרצועת עזה, מחמד אל-עמאדי, צפוי לעזוב אחר הצהריים את הרצועה אם לא יהיה חדש במסגרת המו"מ בנוגע לדרישות חמאס. מאוחר יותר הגיע אל-עמאדי למחסום ארז לפגישה עם גורמים ישראלים, לאחר ששהה ברצועה.

שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה
שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה | צילום: אמנון זיו

ביום שישי פורסם כי בישראל מעריכים שההתמודדות נגד מגפת הקורונה תגרום לחמאס להחזיר את הרגיעה. על כן, הוצע לארגון הטרור סיוע במאבק בנגיף כתנאי להפסקת הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום. זאת, ברקע עליית מספר הנדבקים ברצועה ל-146 בני אדם.