אחרי שצה"ל תקף ברצועה: שש רקטות נורו לעבר עוטף עזה

כלי טיס תקפו תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס בתגובה להפרחת בלוני הנפץ לעבר ישראל. בהמשך, צבע אדום נשמע בקיבוצים סמוכי גדר. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. בתגובה, צה"ל תקף בשנית

תקיפה בעזה (ארכיון)
תקיפה בעזה (ארכיון) | צילום: שיהאב

המתיחות בדרום: שש רקטות שוגרו הבוקר (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל, זאת לאחר שבמהלך הלילה צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה בתגובה לשיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק. בתגובה לכך, חיל האוויר תקף בשנית ברצועה, והפציץ אתר לייצור אמצעי לחימה.

קודם לאזעקות שנשמעו בנחל עוז ובעלומים, כלי טיס ומטוסי קרב תקפו, כאמור, תשתית תת-קרקעית של חמאס וכן עמדה צבאית של הארגון. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה. אנו רואים בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וערוכים לפעול ככל שיידרש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן – בצפיפות וללא מסכות

לוין: יצאנו מגדרנו, אבל כחול לבן נשארו אופוזיציה בתוך הממשלה

חשד להתעללות בגן בבאר שבע: גננת ושלוש עובדות נחקרו

תקיפה בעזה (ארכיון)
תקיפה בעזה (ארכיון) | צילום: שיהאב

אמש אמר מקור בפלגים הפלסטיניים לערוץ אל-מיאדין כי מאמצי הרגיעה בין ישראל לפלגים נכשלו, וכי בשעות הקרובות פעילי הארגונים "יעבירו מסרים בשטח" לישראל. הגורם טען כי ישראל היא שהכשילה את המגעים, משום שדרשה "שקט תמורת שקט", בעוד חמאס דרש "שקט תמורת הסרת המצור".

הוא איים ואמר כי בידי הפלגים יש את כל האמצעים להסלים את המצב, וכי קיימת אפשרות שתדירות הפרחת בלוני התבערה תוגבר. בהמשך, גורם פלסטיני הכחיש את הדיווחים ומסר כי "התיווך והמאמצים בנושא נמשכים בכל המישורים. עדיין מתקיימים דיונים בנושא ולכן לא ניתן להצביע על כישלון או הצלחת המאמצים".

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

אתמול, צוותי כיבוי, בשיתוף פעולה עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל, עמלו לכיבוי לפחות 26 שריפות שפרצו בעוטף עזה, באזור המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. רוב השריפות היו קטנות ולא מסוכנות.