גם הלילה: בתגובה לבלוני התבערה - צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה

טנקים תקפו עמדות תצפית של הארגון, לאחר שאתמול נרשמו 28 שריפות בעוטף. לפי דיווחים פלסטיניים - משלחת מצרית תגיע היום לרצועה להיפגש עם בכירי הפלגים במטרה להביא לרגיעה

זמן צפייה: 01:57

המתיחות בדרום: טנקים של צה"ל תקפו הלילה (שני) עמדות חמאס ברצועה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף ולהפרות הסדר על הגדר.

לפי דיווחים פלסטיניים, עמדה אחת הותקפה מזרחית לבית חאנון ואחת מזרחית לחאן יונס שבדרום הרצועה. לא ידוע על נפגעים בתקיפות. עוד עלה מהדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטיני "שיהאב" כי משלחת של המודיעין המצרי הגיעה אמש לרמאללה ונפגשה עם בכירי הרשות הפלסטינית. המשלחת צפויה להגיע היום לרצועת עזה ולהיפגש עם בכירי הפלגים הפלסטיניים במטרה להביא לרגיעה.

לכתבות נוספות בנושא >>

טרור הבלונים נמשך: מהבוקר – 28 שריפות בעוטף עזה

הסלמה בדרום: התחדשו הפרות הסדר הליליות; צה"ל תקף ברצועה

צה''ל תקף ברצועה
צה''ל תקף ברצועה

בתוך כך, כוח צה"ל סיכל אמש ניסיון זריקת בקבוק תבערה לעבר מתחם קבר רחל. הלוחמים הגיבו בירי וסיכלו את הפיגוע.

כאמור, אתמול פרצו לפחות 28 שריפות ביישובי העוטף, זאת כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה לשטח ישראל. צוותי הכיבוי פעלו בעיקר באזור המועצה האזורית אשכול, שם התלקחו 8 שריפות בשדות קוצים.

בתוך כך, לפי דיווחים פלסטיניים, ארגון חמאס ממשיך לשגר גרקטות לעבר הים במסגרת "פיתוח היכולות הרקטיות של הארגון", לשון ההודעה. כמו כן - ועל פי הדיווחים, צה"ל החל לשלוח הודעות למפריחי הבלונים, בהן נכתב כי "בגלל השתתפותך בהפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל, אנו מזהירים אותך שהפכת להיות יעד לפעילות צה"ל".