צה"ל תקף יעדי ג'יהאד ברצועה; רקטות שוגרו לעוטף

חיל האוויר תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי, וכן חוליית טרור שהתכוננה לשיגור רקטות - יש נפגעים. הנחיות פיקוד העורף: לא יתקיימו מחר לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות ועוטף עזה

זמן צפייה: 05:49

הסלמה בדרום: דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף הערב (ראשון) יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת, בתגובה לירי המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה במהלך שעות הערב.

עוד מסר צה"ל כי כלי טיס תקף כמה פעילי טרור של הארגון בצפון הרצועה, בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי שלושה פצועים הגיעו לבית החולים שיפא שברצועה, בעקבות התקיפה.

מפיקוד העורף נמסר כי מחר לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות ועוטף עזה. באותם יישובים נאסר לקיים אירועים מחוץ למבנים. בתוך מבנה ניתן לקיים אירועים עד 300 איש. ניתן לצאת למקומות העבודה בתנאי שניתן להגיע למרחבים מוגנים לפי זמן ההתגוננות. בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

עוד בחדשות 13:

המטחים לדרום נמשכים – בוטלו הלימודים באשקלון

מטחים לדרום: כ-20 רקטות שוגרו לעבר אשקלון ועוטף עזה

כוח צה"ל ירה לעבר שני פלסטינים שהניחו מטען ליד גדר הרצועה

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, נמשך הירי לעבר העוטף, ואזעקות הופעלו בשדרות וביישובי עוטף עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, הזרוע הצבאית של "החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין" הצטרפה אף היא לירי לעבר העוטף.

ארגוני הטרור ברצועה פינו מפקדות, בכירים בחמאס והג'יהאד האסלאמי ירדו למחתרת מחשש שישראל תנסה לבצע סיכולים ממוקדים. ההערכה בעזה היא שיהיה יותר מסבב תקיפה אחד של צה"ל במהלך הלילה, ולכן הג'יהאד ישתמש בחוליות שיגור קטנות או משונעות באופנועים. חמאס בשלב זה אינו משתתף בירי לכיוון ישראל.

יירוטים בשמי העוטף
יירוטים בשמי העוטף | צילום: ספיר חגבי

כאמור, מאז שעות אחר הצהריים שוגרו כ-30 רקטות מרצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי לפחות 13 מהרקטות יורטו. במהלך האזעקות באשקלון, נחבלה אישה אחת קל בדרכה למרחב מוגן, ואישה נוספת לקתה בחרדה. שתיהן פנו לבית החולים ברזילי שבעיר לטיפול רפואי. רכב נפגע באשקלון מחלקי מיירט - ועלה באש. משעות אחר הצהריים פנו עשרות תושבי הדרום למרכזי החוסן, לצורך סיוע נפשי. בסיום הערכת מצב הוחלט לבטל את הלימודים מחר באשקלון.

מעיריית שדרות נמסר כי אין שינוי בהנחיות של הצבא לתושבים. במטח האחרון אותרה פגיעה בשטח פתוח צמוד לבית. נזק קל נגרם לחומה. בשער הנגב דווח על נפילה בשטח פתוח.

אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון
אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באשקלון | צילום: אלכס בורטמן

מוקדם יותר הערב התקיימה הערכת מצב בקריה, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

דובר חמאס פוזי ברהום התייחס להסלמה היום. "הכיבוש הישראלי הוא האחראי על ההסלמה, בשל הפשע הנתעב שחצה את כל הגבולות – הריגת הצעיר מחמד א-נאעם והתעללות בגופתו. תגובת ההתנגדות היא תוצאה טבעית להמשך אותם הפשעים וההפרות הציוניות נגד זכויות עמינו ותושבי עזה הנצורים", כתב בהודעה לעיתונות. "במידה והאויב יבצע כל איוולת נגד בני עמינו, ההתנגדות לא תירתע מלהתעמת עם האויב הפושע הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-part-2302202235 -' autoplay='0' credit='נתיבי ישראל' desc='נחיתה בשער הנגב' kid='' duration='0'']

כזכור, ההסלמה הנוכחית החלה בעקבות התקרית שאירעה הבוקר בחאן יונס - שבה נורה למוות ע"י צה"ל פעיל הג'יהאד הפלסטיני, לאחר שניסה להניח מטען חבלה סמוך לגבול הרצועה. בתגובה לתקרית איים ארגון הטרור בתגובה, וצה"ל תגבר את מערך סוללות כיפת ברזל.