צה"ל ושב"כ חשפו: סוכלה הברחת נשק ימית לרצועת עזה

ההברחה, שכללה נשקים שהיו אמורים להגיע אל חמאס, סוכלה השבוע בידי צה"ל ושב"כ ונעצרו שלושה חשודים

זמן צפייה: 00:44

דובר צה"ל ושב"כ חשפו הבוקר (רביעי) כי ביום ראשון האחרון סוכלה הברחת נשק ימית לרצועת עזה שכללה אמצעי לחימה שהיו מיועדים לזרוע הצבאית של חמאס. ההברחה סוכלה בשיתוף פעולה של השב"כ עם אגף המודיעין ויחידת שייטת 13.

בעזרת מידע מודיעיני עצרו הכוחות שלושה מעורבים שיצאו בלילה מחופי עזה בשיט לכיוון המרחב הימי שמול הרצועה, בסמוך למצרים. הם ניסו לחצות את גבול המים הטריטוריאליים של מצרים ונעצרו שם על ידי כוחות צה"ל.

22mfpa
ספינות חיל הים בתרגיל, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

לוחמי זרוע הים השתלטו על כלי השיט, עצרו אותו ואת החשודים והעבירו אותם לחקירת השב"כ. השלושה, מחמוד עזיז בכר, אחמד אסמאעיל פציח ומחמד נהאד סילאווי. בכר נעצר לפני שנתיים לאחר ניסיון כושל להברחת נשק לחמאס והיה כלוא שנה בכלא הישראלי. השניים האחרים הם תושבי אזור החוף בעזה שעוסקים בדייג ומעורבים בהברחות ימיות.

מחקירתם של השלושה בשב"כ עלה כי היו בדרכם לבצע הברחה ימית של ציוד אסור שחלקו יועד בעבור חמאס, וזאת בתיאום מלא ובשליחות גורמי חמאס ברצועה. עוד עלה כי מחמוד בכר היה מעורב בהברחות נוספות עבור הזרוע הצבאית של חמאס וזאת לאחר שחרורו ממאסרו האחרון.

Hkguru
תיעוד סיכול ההברחה | צילום: דובר צה''ל

מפקד בסיס אשדוד, אלוף-משנה אלי סוחוליצקי מסר: "פגענו בציר משמעותי אשר שימש להעברת רכיבים ליצור אמצעי לחימה לארגוני הטרור ברצועת עזה. צה״ל פועל בכל עת על מנת למנוע את התעצמות ארגוני הטרור ותשתיותיו. המאמץ המודיעיני בצה"ל ובשב"כ  בשילוב כוחות השטח ומערך השליטה בזרוע הים, הם שהביאו להצלחת הסיכול".