גנץ על ההסלמה בדרום: "אם צריך – לא נהסס לכבוש את הרצועה"

יו"ר כחול לבן התייחס בריאיון לחדשות 13 למערכה בעזה ואמר כי: "לא הגיוני שגננות בעוטף עושות מסדר כוננות לילדים". על פרשת המימד החמישי: "שמח על החקירה. מה שהמשטרה תבקש – תקבל"

זמן צפייה: 15:09

יום קרב בדרום: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שני) בריאיון ל"שש - אמנון לוי" להסלמה בדרום. "בסופו של דבר יש אולטימטום מדיני כלפי חמאס: או שמגיעים להסדרה ארוכת טווח או שנלך למערכה בתנאים ובזמן שלנו", אמר והוסיף: "לא אפרוש מהן מדרגות המערכה מול רצועת עזה מהתקפות חמורות וחיסולים ממוקדים, דרך כניסה קרקעית ועד כדי כיבוש הרצועה. אם נצטרך לא נהסס לכבוש את הרצועה".

"לא הגיוני שגננות בעוטף עזה כבר שנים עושות מסדר כוננות לילדים שלהן, כאילו הם כיתה בצנחנים", הוסיף. "לא סביר שכשיש מזג אוויר יפה שוקלים אם לצאת לטייל או להישאר סמוך למרחב המוגן".

גנץ התייחס גם לפרשת המימד החמישי, ולהודעת הפרקליטות כי תיפתח חקירה פלילית. "אני שמח על החקירה שהיא בסופו של דבר תחזור לדוחות המבקר ותראה שהצגנו בדוחות את האמת על החברה. לא היה מיצג שווא", טען. "בעיני יש ארומה פוליטית של תזמון החקירה הזאת, אבל בניגוד לנתניהו אני מכבד את רשויות החוק".

עוד בחדשות 13:

מטחים כבדים לעבר העוטף; צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

בעקבות ירי הרקטות: מעבר ארז נסגר, מרחב הדיג יצומצם • ישיר

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

"אני אעמוד לרשות המשטרה לכל דבר שיצטרכו, בוודאי שאתן את הטלפון שלי", הבטיח. "מה שהמשטרה תבקש ממני – היא תקבל ממני ללא כל סייג".

מוקדם יותר הערב הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על שורת צעדים שיינקטו בתגובה לירי המתמשך לעבר עוטף עזה. מעבר ארז נסגר עד להודעה חדשה, תופסק כניסת סוחרים לישראל ומרחב הדיג יצומצם ל-6 מיילים ימיים. "מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר.

במקביל, נמשך ירי הרקטות הכבד לעבר אשקלון, שדרות, נתיבות ויישובי עוטף עזה והדרום לאורך שעות אחר הצהריים. כעשר רקטות יורטו, ונפילות זוהו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, שדות נגב וחוף אשקלון. מאז אתמול נורו מרצועת עזה יותר מ-70 רקטות.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף
תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בנתיבות נגרם נזק קל לבית מגורים, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה של מיירט שנפל בחצר. בנוסף, כביש בעיר ספג נזק מפגיעת רקטה - בשני המקרים לא היו נפגעים בגוף. במועצה האזורית אשכול הנחו את התושבים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

במקביל, תקיפות חיל האוויר ברצועה נמשכות. מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף עמדת שיגור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, ממנה נורו רקטות לפני זמן קצר משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכי זוהתה פגיעה. בהמשך נמסר כי כלי טיס וטנקים תקפו שבע עמדות צבאיות של הארגון ברחבי הרצועה.