גנץ: "חמאס אחראית על עזה - נסכל כל ניסיון להפר את ריבונותנו"

שר הביטחון ביקר במטה שב"כ, וקיים הערכת מצב עם ראש השירות רונן בר. גנץ הביע תנחומיו למשפחתו של הלוחם שנהרג מאז חברו, והתייחס למבצע עלות השחר ולמצב ברצועה. "ניסיונות ההתעצמות של חמאס מסוכלים ומטופלים כל העת"

זמן צפייה: 01:25

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שליש) במטה שב"כ, יחד עם ראש השירות רונן בר. השניים קיימו הערכת מצב, וכן הוצגה לשר הביטחון פעילות היחידות והאגפים השונים בארגון בהיבטים המבצעיים, במודיעין, בסייבר ובהיבטים הטכנולוגים. "אני מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ"ר נתן פיטוסי הלילה", אמר גנץ בפתח דבריו, "ליבנו עם משפחתו וחבריו. צה"ל יתחקר את האירוע לעומק והלקחים יופקו ויוטמעו".

"קיימתי הערכת מצב בשירות הביטחון הכללי ביחד עם ראש השב"כ רונן בר", אמר שר הביטחון, "פגשתי מנהלים ומנהלות שלקחו חלק במבצע, שהציגו לי יכולות יוצאות דופן במודיעין, סייבר וטכנולוגיה. את העליונות הזו של מדינת ישראל מול ארגוני הטרור נמשיך להעצים ביחד - כל גופי הביטחון".

שר הביטחון בני גנץ וראש שב''כ רונן בר
שר הביטחון בני גנץ וראש שב''כ רונן בר | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"סיכמנו את הפעילות המשולבת במבצע עלות השחר", הוסיף גנץ, "שבו הוכיחו היכולות המודיעיניות של שב"כ ואמ"ן - שהן מפתח להצלחה המבצעית הממוקדת תוך הקטנת הפגיעה בבלתי מעורבים. גם כעת, פועלים כוחות צה"ל ביחד עם שב"כ, בין היתר מול חמאס בעזה, במקביל לפעילות לחיזוק הכוחות המתונים שנובעת מתוך הבנה עמוקה של המציאות בשטח".

שר הביטחון בני גנץ וראש שב''כ רונן בר
שר הביטחון בני גנץ וראש שב''כ רונן בר | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"הרקטות שחמאס בונים, והמנהרות שהם חופרים - פוגעות בתושבי עזה ומעכבות את הפיתוח הכלכלי", סיכם גנץ, "ניסיונות ההתעצמות של חמאס מסוכלים ומטופלים כל העת כפי שראינו בחשיפת המנהרה אתמול. מדינת ישראל תמשיך לפעול לשמירה על היציבות - ותמשיך לדרוש מחמאס אחריות על השטח. כל הפרה - תביא לגביית מחיר".