נתניהו על התקרית בצפון: "לא נסבול שום תוקפנות - נגיב בעוצמה"

רה"מ התייחס לירי שבוצע מלבנון אמש, והצהיר: "מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל". גם שר הביטחון גנץ הזהיר: "לא ניתן לנסראללה לפגוע בחיילינו - נגיב קשה לכל אירוע בגבול"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למתיחות בצפון בעקבות הירי שבוצע אמש מלבנון לשטח ישראל, והזהיר: "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו ע"י חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו". במהלך הלילה קיים ראש הממשלה התייעצויות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים.

שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא לירי. "הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים, גם בצפון וגם בדרום", אמר גנץ במהלך ביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. "נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ. בצפון, לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי מלבנון: חיל האוויר תקף יעדים של חזבאללה

המתיחות בדרום נמשכת: צה"ל תקף תשתית של חמאס ברצועת עזה

הפיצוץ בנמל ביירות: "מהחקירה עולה – לא נגרם מתקיפה ישראלית"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, בלילה האחרון תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל  יעדים של חזבאללה במרחב גבול לבנון, בעקבות הירי שבוצע אמש מלבנון לעבר כוחות צה"ל - שלא גרם לנפגעים. הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה - ממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה".

במסגרת תגובת חיל האוויר הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור. בתקשורת הלבנונית דווח כי צה"ל ירה יותר מ-200 פצצות תאורה ופצצות זרחן, שחלקן גרמו נזק למבנים וכן לשריפות בצד הלבנוני.

פצצות תאורה בעקבות חשד לאירוע ביטחוני בגבול לבנון
פצצות תאורה בגבול לבנון

זאת, לאחר שאמש התעורר חשד לאירוע ביטחוני במרחב מנרה שבגבול לבנון. בעקבותיו חלק מהצירים נחסמו, ותושבי מנרה, מרגליות, מלכיה, משגב עם ויפתח התבקשו להסתגר בבתיהם. התקרית אירעה בעת ששהה נתניהו בחופשה בצפון.