גנץ הודיע: "אמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים"

‏לאחר שראש האופוזיציה נתניהו סירב להזמנה להשתתף בפגישת ההתייעצות אליה הוזמן, וקרא להאריך את כהונתו של כוכבי בכמה חודשים, שר הביטחון הודיע כי ימשיך להתקדם בתהליך המינוי. "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית"

זמן צפייה: 00:22

‏לאחר שראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב להזמנה להשתתף בפגישת ההתייעצות אליה הוזמן בנוגע למינוי רמטכ"ל חדש, וקרא להאריך את כהונתו של אביב כוכבי בכמה חודשים, שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (רביעי) כי ימנה רמטכ"ל חדש כבר בשבועות הקרובים.

"מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית", מסר גנץ, "קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי".

"צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל", הוסיף שר הביטחון, "הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום שלח נתניהו מכתב לגנץ, בו הוא כתב: "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מפקדים מצוינים, הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי. מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלות בראשותי, וכך צריך לנהוג גם היום".

"הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל אביב כוכבי, מסיים את תפקידו ב-15 בינואר 2023, חודשיים וחצי שלמים אחר מועד הבחירות ב-1 בנובמבר", הוסיף נתניהו, "אם יש צורך בכך, הממשלה יכולה גם להאריך את תפקידו בכמה שבועות, כפי שנעשה בעבר במינויים דומים של ראש השב”כ וראש המוסד"

"לכן אני פונה אלייך היום בבקשה לא למנות את הרמטכ"ל הבא בתקופת הבחירות ולהותיר את מינוי הרמטכ"ל לממשלה הבאה שתקום, כפי שהיה נהוג תמיד", סיכם נתניהו, "חשוב לי להדגיש: אין באמירה שלי כדי לשלול אף אחד מן המועמדים המוצעים שהם כולם ראויים לתפקיד. אבל צריך למנות את הרמטכ"ל הבא בדרך הנכונה והממלכתית על ידי ממשלה קבועה ויציבה שתקום אחרי הבחירות".