סערת מינוי הרמטכ"ל: גנץ נועד עם היועמ"שית

כפי שפורסם בחדשות 13, שר הביטחון נפגש עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והשניים דנו באפשרות המשפטית לקדם את הליך מינוי הרמטכ"ל בעת הזו, בעקבות המהלכים להתפזרות הכנסת

בני גנץ וגלי בהרב-מיארה
בני גנץ וגלי בהרב-מיארה | צילום: MSC / יונתן זינדל, פלאש 90

כפי שפורסם אמש בחדשות 13, שר הביטחון בני גנץ נועדהערב (שני) עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והשניים דנו באפשרות המשפטית לקדם את הליך מינוי הרמטכ"ל בעת הזו, בעקבות המהלך להתפזרות הכנסת.

לטענתו של גנץ, תהליך המינוי החל עוד לפני ממשלת המעבר, ולכן למצב הפוליטי לא אמורה להיות השפעה על כך. עוד צפוי שר הביטחון לטעון על כך שחוסר הוודאות שיוביל חוסר מינוי הוא דבר רע לצבא שפוגע בו.

מטעם היועמ"שית נמסר: "כפי שמסרנו, בהתאם להנחיית היועצת המשפטית לממשלה ועפ"י הכללים הנוגעים לפעולת הממשלה בתקופת בחירות, הרי שבמהלך תקופת בחירות ככלל יש להימנע ממינוי משרות בכירות בפטור מלא מהליך תחרותי, כדוגמת המינוי לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל, למעט מקרים בהם קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא פתרון סביר והולם אחר".

בפגישה סוכם כי משרד הביטחון יכין חוות דעת פרטנית, אשר תבחן את מכלול הנסיבות הרלוונטיות, ובתוך כך תציג את עמדתו המקצועית של משרד הביטחון ביחס לחיוניות קיום הליך המינוי בעת הזו. חוות הדעת תיבחן בידי היועצת המשפטית לממשלה.