גנץ חשף: ישראל העבירה הצעה לסייע לצבא לבנון

בעת ביקור שר הביטחון בבחריין, שודר נאום מוקלט שלו בכנס באוניבסיטת תל אביב, בו הוא חשף כי ישראל הציעה ארבע פעמים בשנה האחרונה ביוע לצבא לבנון עקב המשבר החמור במדינה - בפעם האחרונה לפני שבוע וחצי

Whatsapp Image 2022 02 02 At 1
גנץ בכנס המכון הלאומי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חשף הערב (רביעי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב כי בשבוע שעבר ישראל הציעה סיוע לצבא לבנון בעקבות המשבר במדינה. "אזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון", אמר שר הביטחון.

ההצעה הועברה דרך כוח יוניפי"ל של האו"ם שפועל בגבול. בנאום, שהוקלט מראש עקב ביקורו של גנץ בבחריין, הוא אמר כי "לבנון הפכה לאי של אי יציבות לצערי, ואזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון, בפנייה שהועברה למפקד יוניפי"ל. באופן ממוקד אנו מבקשים לסייע לצבא לבנון, שסובל ממחסור באספקה בסיסית ואיבד למעלה מחמשת אלפים חיילים שעזבו אותו בתקופה האחרונה, מול התחזקות של חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן".

רכב של כוח יוניפי''ל בלבנון סמוך לגבול עם ישראל
רכב של כוח יוניפי''ל בלבנון סמוך לגבול עם ישראל | צילום: רויטרס

שר הביטחון התייחס בנוסף גם להתפתחויות בסוריה, לאיום האיראני וכן לשיתוף הפעולה האזורי והסכמי אברהם. "אנו עוקבים אחר המצב, בסוריה ורואים בחיוב את הקשר המתחדש בין סוריה לבין ירדן ומדינות מתונות נוספות באזור. נמשיך למנוע התבססות איראנית שאוכלת את סוריה מבפנים".

"בצל המשא ומתן המתקיים בווינה", אמר גנץ בנוגע לשיחות הגרעין והאיום האיראני, "אני בטוח שארצות הברית תמשיך לפעול לעצירת פרויקט הגרעין האיראני. הצבאות שלנו ומערכות הביטחון מקיימות קשר שוטף, ומקודם שיתוף פעולה אופרטיבי מול אפשרות של פריצה איראנית לגרעין ממש בעצם הימים האלו".

Whatsapp Image 2022 02 02 At 1
גנץ בכנס המכון הלאומי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הנאום שודר בזמן ששר הביטחון נמצא בביקור היסטורי בבחריין ולקראת חתימה על הסכמים ביטחונים מול הממלכה. על שיתוף הפעולה האזורי אמר גנץ כי "השנה הפכנו את הסכמי אברהם מהצהרת כוונות למציאות. הפעולות האלו מחזקות את יציבות האזור ויוצרות חזית מתונה שבה שותפות גם מדינות שההסכמים איתן עוד יבשילו".