גנץ לרמטכ"ל: האץ את היערכות צה"ל להחלת הריבונות בשטחים

בשל החשש להידרדרות אלימה בשטחים סביב כוונת הסיפוח החד צדדי בתחילת יולי, שר הביטחון הורה לאביב כוכבי לזרז את היערכות צה"ל בצל האפשרות לצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית

זמן צפייה: 01:40

בצל האפשרות לצעדים מדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית, שר הביטחון בני גנץ הורה היום (שני) לרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל להחלת הריבונות בשטחים, זאת בשל החשש להידרדרות אלימה סביב כוונת הסיפוח החד צדדי כבר בתחילת החודש הבא. גנץ גם עידכן את כוכבי אודות ההתקדמות בזירה המדינית בעניין הסיפוח.

מטעמו של שר הביטחון נמסר כי בימים הקרובים בכוונתו למנות פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים התפעוליים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה.

בתוך כך, בכירי הבית הלבן - ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ' ודיוויד פרידמן קיימו היום שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר בנוגע לסוגיית הסיפוח. שיחת הוועידה התקיימה אחרי הפגישה בין השגריר האמריקני פרידמן לבין שר הביטחון גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על חוק הקורונה: "לא נאפשר פריצה של משטרה לבתי אזרחים"

שריפה גדולה סמוך לטבעון: חשש מהתפשטות לכיוון חוות הגז הסמוכה

נקבע מותה של בת ה-4 שנפגעה בראשה מירי תועה במזרח ירושלים

בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משהב''ט

מוקדם יותר היום גנץ דיבר בכנסת על ענייני הביטחון על רקע העלייה באירועי הפח"ע ובפעילות הטרור ביהודה ושומרון, ואמר: "החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הן חלק מאדני היסוד של כל אזרח בישראל ושל כחול לבן באופן קונקרטי".

"תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא הזדמנות להסדיר ולקדם גבולות קבע למדינה. אנו פועלים בימים אלו, בכדי שנוכל לקדם אותה במקביל לשמירה על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על שיתוף הפעולה עם מדינות האזור וכמובן נקפיד על ביטחון אזרחי ישראל".