גנץ מסביר את מחדל הפרצות בגדר בבעיות תקציב: "יש איקס משאבים והרבה דרישות"

בריאיון למהדורה המרכזית התייחס שר הביטחון לפרצות בגדר שהובילו לא פעם לחדירת מחבלים לשטח ישראל ואומר: "יש נתח של משאבים, צריך להפעיל סדר עדיפויות". גנץ הבהיר כי ימשיך להיפגש עם אבו מאזן: "צריך לדבר עם מי שצריך, שלום עושים גם עם אויבים"

זמן צפייה: 08:44

שר הביטחון בני גנץ התייחס בריאיון מקיף במהדורה המרכזית של חדשות 13 הערב (חמישי) לגל הטרור שפוקד את ישראל והבהיר כי כוחות הביטחון פועלים כדי למנוע ולסכל את הגל. "הלילה בוצעו קרוב ל-40 מעצרים, אנחנו לא משחקים משחקים. כפי שהתגברנו על גלי טרור קודמים, כך נתגבר גם הפעם".

עוד התייחס גנץ למצב הביטחוני ואמר כי "אנחנו ידענו שאנחנו נמצאים בתקופה רגישה. נערכנו לאפשרות שניכנס לתקופת טרור. הגברנו את הפריסה. אנחנו מפנים את כל מה שאפשר מבחינה מודיעינית, יוזמה מבצעית, מעצרים ומחסומים. אנחנו ערוכים גם הגנתית גם במרחב התפר וגם בתגבור כוח אדם עבור המשטרה".

על קריאת ראש הממשלה נפתלי בנט לאזרחים לשאת נשק למי שיש לו רישיון ולהשתמש בו אם צריך, גנץ מסכים לתזה: "מדינת ישראל צריכה להפעיל קודם כל הכוחות הפורמליים שלה – צה"ל, שב"כ והמשטרה. לצד העניין הזה, למי שיש נשק בצורה חוקית והוא מיומן איתו, שייקח אותו איתו ואם חלילה וחס קורה משהו, בצורה מקצועית הוא יוכל להתערב".

Oxtqnt
הפרצה בגדר ההפרדה | צילום: חדשות 13

מהסקר שפורסם אמש בחדשות 13 עולה כי ממוצע הישראלים שחשים ביטחון עמד על 4 מתוך 10. על כך השיב שר הביטחון כי "אני מבין את המועקה של הציבור וזה טבעי בעיניי. יש עשרות רבות של אירועים שנמנעים ע"י שב"כ, משטרה וצה"ל. אנחנו לא בורחים מאחריות ונמשיך להיאבק".

בעיה ידועה ומוכרת היא הפרצות בגדר שהובילו לכניסה של לא מעט שב"חים וגם בחלק מהמקרים – כניסה של מחבלים. גנץ הפתיע ואמר כי יש בעיות תקציביות כדי לסגור את כל הפרצות. "אתה יודע וגם אזרחי ישראל שסגרנו את הגבול במצרים וברמת הגולן וגם מול עזה. אנחנו פותחים עכשיו את עם המכשול בצפון. יש איקס משאבים והרבה דרישות מבצעיות. צריך להפעיל סדר עדיפויות. תמיד יש נתח של משאבים בין אם כוח אדם או אמצעים לבניית המכשול עצמו. הנחיתי לשפר את המכשול גם בפיקוד המרכז ככל שניתן. אנחנו נשפר את המכשול ונמשיך ונתמודד עם כל האתגרים", כך גנץ.

אבו מאזן במועצת האו''ם
גנץ ימשיך להיפגש איתו. אבו מאזן | צילום: חדשות 13

בהמשך הריאיון התייחס לסוגיה המדינית ובעיקר לפגישות שהוא מקיים בפן המדיני, בין היתר עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. "אני צריך לדבר עם מי שאפשר ולא רק עם מי שאני רוצה. שלום עושים עם אויבים", הבהיר גנץ. "אני שמח שאבו מאזן גינה את הפיגועים האחרונים. אני שמח שהמנהיגות הערבית בישראל גינתה את הפיגועים. כל בר אנוש יודע שצריך למנוע את זה. חג הרמדאן חשוב למוסלמים ולכן אנחנו משוחחים עם כל מי שנדרש. יש לי גם דרישות מהם".