גנץ דרש מבר-לב לאסור שירות חיילות בשב"ס: "אבחן מחדש את ההקצאות"

בעקבות החשד למקרה אונס של סוהרת על ידי אסיר ביטחוני, שר הביטחון שלח מכתב לשר לביטחון הפנים ובו דרישה לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס ולשהות במחיצת אסירים ביטחוניים - עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות ושל אופי השירות. "שירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה"

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: פלאש 90

בעקבות החשד למקרה אונס של סוהרת על ידי אסיר ביטחוני, שר הביטחון בני גנץ שלח הערב (שני) מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ובו דרישה לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים, זאת עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות ושל אופי השירות.

בנוסף, ציין גנץ במכתבו כי בכוונתו לבחון מחדש את המשך הקצאת משרתות ומשרתי החובה בשירות בתי הסוהר , בהינתן שתפקידם הוא להתמודד באופן ישיר עם אסירים ביטחוניים.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

שר הביטחון כתב: "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר, ועל כן יש לשקול האם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיסי".

"נו מחויבים לפעול יחד ולעשות כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של כלל המשרתות והמשרתים באשר הם", הוסיף גנץ, "בהתאם לכך, הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרד הביטחון ובצה"ל לבחון, ביחד עם גורמי המשרד לביטחון פנים, את הצו המאפשר הקצאת משרתי חובה בשירות בתי הסוהר".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "החלטת שר הביטחון היא פתרון מיידי מתבקש אך עצוב שהגענו למצב שבו נשים צריכות להיעלם מהמרחב בכדי לא להיפגע. לא יעזור כל המלל ולא נתרשם מהגינויים כי נדרש רק דבר אחד עכשיו- הקמת וועדה חקירה חיצונית ובלתי תלויה לחקר מעמיק של המחדל הנורא הזה שכולל חשדות קשים לטיוח לכאורה של בכירים בתוך המערכת עצמה".