גנץ: "צריך להכין סנקציות למצב שבו איראן תפר את ההסכם"

שר הביטחון דיבר בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, וחשף במהלך הפגישה תמונות אשר מוכיחות כי איראן העבירה לוונצואלה ידע לפיתוח כטב"מים מתקדמים בשטחה. "הסכם גרעין הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט"

זמן צפייה: 01:01

שר הביטחון בני גנץ דיבר היום (שלישי) בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, במלון ענבל בירושלים ואמר כי:  "גם אם ייחתם הסכם עם איראן, צריך להכין סנקציות משמעותיות למצב שבו איראן תפר אותו ותפרוץ לגרעין". כמו כן, גנץ חשף במהלך הפגישה תמונות המוכיחות שאיראן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה.

עוד אמר שר הביטחון כי: "אם יהיה הסכם גרעין בין איראן למעצמות, הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט בהן. כך למשל – יש להמשיך לחקור את התיקים הפתוחים של סבא"א, לעצור את פיתוח הטילים הבליסטיים האיראנים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, ולהתמודד עם תוקף ההסכם ומה שקורה אחריו".

שר הביטחון בני גנץ נואם בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה''ב
שר הביטחון בני גנץ נואם בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה''ב

גנץ הוסיף כי: "לפי הנתונים שבידינו, לאחר חתימת הסכם הגרעין הקודם, איראן הגדילה את תקציבי הביטחון שלה ב-50%. התוקפנות של איראן, לא משפיעה רק על האזור, אני מבקש לחשוף בפניכם היום תמונה אחת שאומרת הכל. בתמונה אנחנו רואים דגם של הכטב"מ המתקדם מתוצרת איראן, המוג'האר 6, מוצג על ידי נשיא ונצואלה".

"איראן נמצאת במשבר חברתי וכלכלי", אמר שר הביטחון, "ישנן הפגנות, רעב, מחסור במים והפרות קשות של זכויות אדם. לכן, בהצעת התקציב הנוכחית של איראן, אמורה להיות רפורמה גדולה והשקעה ברווחה. אני מתפלל שכך יהיה, ושאם יכנס כסף לאיראן כתוצאה מהסכם, הוא ישמש לאזרחים שנאנקים תחת הקשיים. אבל יש לי ספקות גדולים בנושא".