גנץ על סיפוח: "אם הפלסטינים לנצח יגידו 'לא' - נתקדם בלעדיהם"

שר הביטחון התייחס בשיחה עם כתבים צבאיים לאפשרות של החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון, ואמר: "לא נמשיך לחכות לפלסטינים". עוד הוסיף: "לא נסכן את הסכמי השלום - נקיים תהליך סדור"

זמן צפייה: 02:34

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) בשיחה עם הכתבים הצבאיים לסוגיית הסיפוח ואמר כי "נפעל להקטין ככל האפשר את הסכנה של הפיכתה של מדינת ישראל למדינה דו לאומית, לצד שמירה על ביטחון המדינה, תוך דיון הדוק עם ארה"ב ומדינות העולם והפלסטינים ככל שירצו להיות חלק מהשיח. לא נמשיך לחכות לפלסטינים - אם הם לנצח יגידו 'לא' על הכול, אז נאלץ להתקדם בלעדיהם".

עוד ציין כי "ישנם מספר עקרונות שהצגתי ואני מוביל: לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו, לא נפגע בזכויות אדם ובזכות התנועה, נפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן, לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא ומול גורמי ביטחון ומדיניות ובקבינט. אנחנו מעורבים ומשפיעים עמוק בעניין הזה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הרשות הפלס': ממחר יחלו עצרות עממיות נגד הסיפוח ברחבי הגדה

בכירים בצה"ל: "יידרשו חודשים של היערכות לקראת סיפוח"

החזרת השגריר ובחינת הסכם השלום: התוכנית הירדנית למאבק בסיפוח

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"אנחנו חייבים שמדינת ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, ופורחת כלכלית, ואת הנוסחה הזו צריך לתרגם למושגים מעשיים של מה עושים ומה לא עושים", המשיך. "הנוסחה המורכבת אבל האחראית ביותר היא ברוח התוכנית של טראמפ, שמה שטוב בעיני זה שהיא פעם ראשונה מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח. אנחנו צריכים לא רק לנהל את הסכסוך אלא גם לעצב אותו".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לסוגיית התקציב ואמר כי "חשוב להבין לגבי שאלת התקציב החד שנתי או הדו שנתי – זה לא באמת שנתיים אלא מדובר על חמישה רבעונים בלבד – המדיניות תצטרך להיות מדיניות מרחיבה שמצליחה להניע את גלגלי המשק מחדש".

כמו כן, גנץ התייחס לסוגיית גיוס החרדים ולמודל השירות, ואמר כי "אנחנו חייבים לחוקק במהירות את החוק שהביאה מערכת הביטחון עם התאמות נדרשות בתשובה לבג"צ ואני הולך לטפל בזה, אפילו כמענה זמני. נשמור על מודל צבא העם, ולצידו נפתח מסלולי שירות נוספים של כלל המגזרים בחברה הישראלית. לא נמתין שאחוזי הגיוס ירדו עוד יותר, הם כבר היום עומדים על כ-50%. כל אזרח ישראלי יצטרך להיות איפשהו בפאזל של מודל השירות".