אתרים לייצור רקטות ואמל"ח: תיעוד תקיפות צה"ל בעזה

בתגובה לירי 4 הרקטות במהלך הלילה לעבר אשקלון ולכיש תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר תת-קרקעי לייצור רקטות ואתרים לייצור אמצעי לחימה. בחמאס הגיבו: "לפיד מנסה להוכיח שהציונים יכולים להחזיר הרתעה"

זמן צפייה: 00:58

התגובה הישראלית לשיגור הרקטות: בשעות הבוקר המוקדמות (שבת) תקפו מטוסי חיל האוויר של צה"ל אתר תת קרקעי לייצור רקטות של חמאס וכן אתרים לייצור אמצעי לחימה.

התקיפות באו בעקבות שיגור ארבע רקטות, שתיים שנורו לאשקלון מעט לפני השעה אחת לפנות בוקר ושתי רקטות נוספות שנורו והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית לכיש. אחת הרקטות שנורתה לאשקלון יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל והשנייה התפוצצה בשטח פתוח.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207160740' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד נוסף של תקיפות חיל האוויר' poster='' kid='1_jrauxv10' duration='']

בחמאס הגיבו לתקיפות הישראליות ודובר התנועה ברצועה אמר: "ההפצצות הישראליות על עזה וההסלמה הישראלית באו מיד לאחר ביקורו של ביידן ביישות הציונית, דבר שמשקף את התמיכה והעידוד של ארה"ב לישראל להמשיך את התוקפנות. ראש ממשלת הכיבוש יאיר לפיד מנסה להוכיח לחברה הציונית שהוא יכול להחזיר את ההרתעה האבודה אשר התפוגגה לאחר התקפות ההתנגדות".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207160849' autoplay='0' credit='' desc='כך נראו התקיפות של צה"ל מהזווית העזתית' poster='' kid='1_ue7lveqk' duration='']

תושבי האזור עדיין מבוהלים, ומתקשים להשלים עם המצב הביטחוני באזור. אילנית, תושבת אשקלון שנתקפה בחרדה, מספרת: "זה היה לילה קשה, אין לי ממד בבית והמקלט סגור. לא ממש ידעתי מה לעשות עם הילדים".

תוצאות התקיפה הצה''לית בעזה
תוצאות התקיפה הצה''לית בעזה

מכתש שנוצר בעזה כתוצאה מתקיפת צה''ל ברצועה
מכתש שנוצר בעזה כתוצאה מתקיפת צה''ל ברצועה

לדבריה, "בחודש שעבר חשבנו שזה חד פעמי, אבל כאשר לא מגיבים כמו שצריך, זה חוזר שוב. זה כבר ממש סיוט". שקד, גם היא תושבת העיר, סיפרה: "זה היה לילה ממש קשה - בהתחלה האזעקה הופעלה אצלנו, אחרי זה שוב אזעקה, ואז התקיפות של צה"ל. לא ישנו דקה, ואז בבוקר אנחנו מגלים שוב שצה"ל תקף שתי מטרות וזהו. ככה היו מגיבים גם אם התושבים בתל אביב היו רצים למקלט באמצע הלילה? ביבי, בנט, לפיד - כולם אותו הדבר. יש להם דין אחד לתל אביב ודין אחד לאשקלון".