כעס במשטרה על בר לב: "אילץ לחקור את אירועי ההלווייה במקום לגבות"

גורמים במשטרה טוענים כי השר לביטחון פנים אילץ אותם לבצע חקירה של האירועים בהלוויית העיתונאית שירין אבו עאקלה, זאת על אף שלטענתם זריקת האבנים לעברם היא שהובילה לפרוץ העימותים בינם לבין באי ההלווייה. מוקדם יותר הורה המפכ"ל על הקמת ועדה לבדיקת התנהלות השוטרים באירוע

זמן צפייה: 09:07

גורמים במשטרה טוענים הערב (שבת) כי ישנו כעס גדול במשטרה על כך שהשר לביטחון פנים, עמר בר לב, אילץ לחקור את האירועים שאירעו בהלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, זאת במקום לגבות את השוטרים, שטוענים כי העימותים בינם לבין באי ההלווייה החלו בעקבות זריקת אבנים לעברם.

כזכור, מוקדם יותר היום המפכ"ל קובי שבתאי הורה להקים ועדה לבדיקת התנהלות השוטרים בהלווייתה של אבו עאקלה, שהובאה למנוחות אתמול בירושלים, לאחר התגובות הסוערות בעולם לעימותים בין השוטרים למשתתפים בהלווייה.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
מעצרים במהלך הלווייתה של שירין אבו עאקלה בירושלים | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים עמר בר לב מסר: "משטרת ישראל פעלה אתמול על מנת לאפשר קיום תקין של מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, בתיאום עם משפחתה ומתוך הבנה ברורה של רגישות ומורכבות האירוע. למרבה הצער, במהלך ההלווייה התפתחו מצד משתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח".

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

בר לב הוסיף: "צוות הבדיקה שמינה בתאום עמי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה - יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלווייה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי".