אלפים במסע ההלווייה של השוטר שנרצח בפיגוע בבני ברק: "חזרת אלינו בארון"

אמיר ח'ורי, שחיסל את המחבל ומת מפצעיו, מובא למנוחות בבית העלמין הצבאי שבנוף הגליל. חברתו ספדה לו: "זה לא אמיתי - אמרת שלא תעזוב אותי ושנתחתן". אביו: "אתה גיבור"

זמן צפייה: 02:59

אלפים מלווים בשעה זו (חמישי) את רס"מ אמיר ח'ורי, השוטר שסייע לחסל את המחבל בפיגוע הירי בבני ברק ונהרג. הטקס נערך בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל. אביו של ח'ורי, ג'ריס, ספד לבנו ופרץ בבכי: "היית אמור לחזור לחתום על קניית דירה, אבל חזרת אלינו בארון. אתה גיבור". מוקדם יותר היום מאות משתתפים מכל רחבי הארץ הגיעו לטקס האשכבה שהתקיים בכנסייה בנצרת.

שני ישר, בת זוגו של ח'ורי, אמרה בהלווייה: "זה לא אמיתי, אהבה שלי, זכיתי בך. תמיד אמרת שלא תעזוב אותי ואנחנן נתחתן, ויהיה לנו ילדים, הבטחת לנו ששום דבר לא יפריד בינינו, אבל הפעם לא ניצחנו, הטרור ניצח אותנו. הבטחת שתשמור על עצמך, אבל ידעתי שאתה תקפוץ ראשון להגן על אחרים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203311758' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_uenimsqc' duration='88']

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב גם הגיע לטקס ההלווייה, וספד גם הוא לח'ורי: "אמיר היה שוטר מסור, הוא צעד בדרכיו של אביו. אזרחי המדינה מחזקים אתכם. מרגע המידע על נפילתו של אמיר, המדינה כולה התאחדה. לא נשכח אותך אמיר".

ח'ורי, שהיה בן 32 במותו, הוא תושב נוף הגליל ובנו של גמלאי משטרה. ח'ורי הגיע עם רס"מ ע' כשהם רכובים על אופנוע, והשניים נתקלו במחבל לאחר שזה ירה על עוברי אורח ורצח ארבעה אזרחים. ח'ורי סייע בחיסול המחבל כשהוא רכוב על אופנוע משטרתי, נפצע ולבסוף מת מפצעיו.