אלפים השתתפו בהלוויותיהם של הלוחמים שנרצחו בפיגוע: "תהום נפערה בפלוגה"

הלוויותיהם של יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שנרצחו בפיגוע בחדרה נערכו בהשתתפות שרים ומפקדיהם. אימה של שיראל זעקה: "שיראל שלי קומי, איך לא שמרתי עלייך". הדרוזים מסוריה ולבנון מאיימים בעקבות הפיגוע בחדרה: "הדם יגיע בקרוב"

זמן צפייה: 02:41

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג"ב שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחדרה, הובאו למנוחות היום (שני) בבתי העלמין בכיסרע סמיע ונתניה. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב דיבר בהלווייתו של יזן ואמר: "ראיתי את תמונתו של יזן, בחור צעיר, יפה תואר, מביט עלינו מהתמונה - גאה במדיו ותפקידו.  חבריו מספרים שהיה בחור צנוע, חייכני וערכי".

Whatsapp Image 2022 03 28 At 1
הלווייתו של יזן פלאח בכיסרע סמיע

"המוטיבציה שלו הייתה לשם דבר בקרב חבריו", המשיך בר-לב.  "לוחם מג"ב שהיה לו חלום - להתקדם בזרועות הביטחון. במהלך שירותו סיכן את חייו מדי יום". המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית נכח גם הוא הלוויה ואמר כי "לא ניתן למסיתים לפגוע בחוסנה של החברה הישראלית. אנחנו נרדוף את כל אויבינו לא ניתן לקיצוניים להרוס את המאמצים המדיניים".

טריף התייחס בנאומו גם להחלטת הממשלה מאתמול להקמת יישובים בנגב ואמר: "בשנים האחרונות העדה הדרוזית נלחמת על הבית, ועל הבית של הצעירים הדרוזים. אולי זה לא הזמן ולא המקום, אך לא אוכל להתעלם מכך, הממשלה אישרה הקמת ישובים בנגב. אני מבקש מממשלת ישראל לאשר את התוכנית לעדה הדרוזית".

Whatsapp Image 2022 03 28 At 1
הלווייתו של יזן פלאח בכיסרע סמיע

מפקד הפלוגה של הלוחמים, רב פקד משה כהן, ספד ליזן:  "אנו כואבים את מותו של מטובי בנינו ומת מות גיבורים. התגובה של מג"ב אתמול הביאה לחיסולם של המפגעים, לא לפני שהספיקו לפגוע ביזן ובשיראל - והם מנעו בגופם אסון גדול יותר. יזן בחר להתגייס כמו בני משפחתו למשמר הגבול. היית לוחם מסור, צנוע, חייכן, מקצועי ואהוד. חלמת להגיע למסתערבים, נרתמת לכל משימה בחיוך גדול".

"מהרגע הראשון שפגשתי אותך רואים את הערכים: המסירות, הענווה", סיפר מפקד הפלוגה. "תהום נפערה בפלוגה, אנחנו מסרבים להאמין, מנסים לאחות את השברים. אני מצדיע לך בפעם האחרונה. נשמר את המורשת שרצית להגשים מלאי השליחות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2803221553' autoplay='0' credit='' desc='הלוחמת נ′ משחזרת את רגע הפיגוע' poster='' kid='1_ciucsjxj' duration='357']

הלווייתה של שיראל החלה מאוחר יותר והלוחמת נ', שנפצעה בפיגוע, הגיעה כדי לחלוק כבוד אחרון לחברתה. אימה של שיראל, דבורה, זעקה: "שיראל שלי קומי, איך לא שמרתי עלייך אני רוצה את הבת שלי".

Bipetq
נ', שנפצעה בפיגוע, בהלווייתה של שיראל | צילום: דוברות מג''ב

בת דודתה של שיראל, טרי, ספדה לה: "שיראל שלי, תראי כמה אנשים הגיעו בשבילך, בשביל ההורים שלך. קשה לעכל שזו המציאות שלנו, שלא נזכה לחגוג איתך, לראות אותך ולחיות לצידך. איזה לב היה לך, זה כואב לנו, שורף לנו בלב. החלום שלך היה להיות במג"ב ואז חוקרת במשטרה. איך היית מאושרת, קיבלת הערכה מכולם. תודה שזכינו להיות בקרבתך. אני אוהבת אותך מכל ליבי וכבר מתגעגעת".

סגן מפקד מג"ב איו"ש רוני פארס אמר: "המסע שלך היה קצר ומשמעותי. מלא אתגרים והצלחת להתגבר על כולם. הצלחת לעטוף את כולם באהבה ובנתינה אין סופית. התעקשת לשרת כלוחמת והצטרפת למשפחת משמר הגבול. בגבורתך מנעת מסע הרג אך שילמת את המחיר היקר מכל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2203281909' autoplay='0' credit='' desc='קריאה לנקום את מותו של יזן פלאח' poster='' kid='1_t1r77ra5' duration='49']

בתוך כך, בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה דרוזי, ככל הנראה תושב לבנון או סוריה, שקורא לנקום את מותו של יזן פלאח. הגבר בסרטון מנחם את הוריו של יזן ואומר: "אנחנו הדרוזים שנמצאים בהר הדרוזים בסוריה ולבנון ננקום את דמו. יזן התותח ננקום את מותך, יש מאחוריך גב קשה של דרוזים". ואתם, המחבלים, הדם יגיע עוד מעט ואתם תראו".

שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע
שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע | צילום: דוברות מג''ב

מוקדם יותר סיפרו חבריהם של שני לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע, סמ"ש יזן פלאח וסמ"ש שיראל אבוקרט, כי החיוך "הטהור" שלהם לעולם לא ירד להם מהפנים. "כל הלילה הלוחמים לא הלכו לישון וסיפרו חוויות שעברו עם יזן ושיראל", סיפרה פקד בר שושן, קמב"צ פלוגה מ"ג במג"ב איו"ש, "הם מחכים כבר לפגוש את המשפחות, לחבק אותן ולהודות להן על הלוחמים שזכו להכיר".