המתיחות בדרום: 3 שריפות מבלוני תבערה; "63 פלס' נפצעו מירי"

כ-5,000 תושבי הרצועה הגיעו לגדר המערכת כחלק מהפגנות שישי השבועיות. משרד הבריאות בעזה מסר כי כמה מהם נפגעו מירי צה"ל • שריפה פרצה בשער הנגב - נבדק אם נגרם כתוצאה מבלון תבערה

זמן צפייה: 00:44

המתיחות בדרום: כ-5,000 פלסטינים הפגינו הערב (שישי) בסמוך לגבול רצועת עזה כחלק מהפגנות יום שישי השבועיות, זאת לאחר שבשבוע שעבר לא התקיימה הפגנה בעקבות חג הקורבן. משרד הבריאות בעזה מסר כי ישנם 63 פצועים כתוצאה מירי של כוחות צה"ל. כמו כן, שלוש שריפות קוצים קטנות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה - שתיים מהן באזור מועצה אזורית שדות נגב ואחד במוצעה אזורית אשכול. כוחות כיבוי שהגיעו למקום כיבו את השריפות תוך דקות ספורות ובכך מנעו את התפשטותן.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190816-1843' autoplay='0' credit='צילום ביטחון שדה' desc='שריפה בשער הנגב ' kid='1_474bxje0' duration='10'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

היתקלות בצפון הרצועה: מחבל התקרב לגדר – וחוסל על ידי צה"ל

תקרית בגבול הרצועה: צה"ל סיכל ניסיון חדירה; 4 מחבלים נהרגו

6,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; 51 נפצעו

מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה
מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13
מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה
מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

ההפגנה הזו היא מגיעה לאחר שתי תקריות חריגות בגבול הרצועה שהתרחשו לאחרונה. מוקדם יותר השבוע נרשמה היתקלות בשעות הבוקר בצפון הרצועה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

יממה בלבד לפני כן, דובר צה"ל אישר שבשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועה חוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.

Whatsapp Image 2019 08 10 At 0
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר, דיווחו כלי התקשורת הפלסטיניים כי צה"ל תקף מהקרקע ומהאוויר ברצועה כתגובה לניסיון החדירה, וכן פגע בעמדות חמאס במרכז רצועת עזה. אין הנחיות מיוחדות לתושבי העוטף.

בהפגנה האחרונה שאירעה בתחילת החודש, כ-6,000 פלסטינים הפגינו בגבול רצועת עזה במסגרת הפגנות יום השישי השבועיות. חלק מהמפגינים יידו אבנים, והשליכו מטעני חבלה בקבוקי תבערה ורימונים לעבר כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה מסר כי 51 מהמפגינים נפצעו, 24 מהם כתוצאה מירי של כוחות צה"ל.