בזמן מעצר מבוקש: 2 פלסטינים נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון בג'נין

הפרות סדר פרצו במחנה הפליטים כשכוחות מג"ב עצרו חשוד בפעילות טרור. כ-150 מתפרעים השליכו אבנים, בקבוקי תברה וירו בנשק חם לעבר הלוחמים, שהשיבו באש ויצאו ללא פגע

חמוש פלסטיני בג'נין
חמוש פלסטיני בג'נין | צילום: רויוטרס

שני פלסטינים נהרגו הלילה (שלישי) בחילופי אש במהלך פעילות צה"ל בג'נין למעצר של מבוקש בפעילות טרור. בעת יציאת כוחות מג"ב מהשטח, התפתחו הפרות סדר של כ-150 מתפרעים שהשליכו בקבוקי תבערה, אבנים ורימון מאולתר לעבר כוחות צה"ל – אשר הגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות.

האש הכבדה שהופנתה ללוחמים נפתחה ממספר כיוונים, וכאשר הם התקדמו לכיוון רכביהם, מחבל נוסף ירה לעבר הלוחמים, שנאלצו להגיב בירי מדויק. אחד ההרוגים הוא שאדי נג'ם, פלסטיני בן 18, אשר נפגע בראשו מאש מג"ב במחנה הפליטים. כאמור הוא מהווה ההרוג השני בלילה האחרון באזור.

בתוך כך, תנועת החמאס פרסמה הבוקר הודעה המתייחסת למותם של שני הצעירים הפלסטינים בחילופי, שבה הטיל הארגון את האחריות על ישראל ומסר כי המעצרים והחיסולים בגדה המערבית רק יגבירו את כוח רצונו של העם הפלסטיני להמשיך ולהתנגד לכיבוש. כמו כן, קראה תנועת החמאס להתגייסות כללית היום ברחבי הגדה המערבית על מנת שיום זה יהיה יום זעם והזדהות עם האסירים הפלסטינים.