בעקבות האירועים האחרונים: ח"כים לא יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים

כפי שנחשף לראשונה בחדשות 2, ועדת הכנסת אישרה את יוזמת השר ארדן לפיה חברי כנסת לא יורשו לבקר אסירים ביטחוניים

ועדת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את היוזמה של הזר לביטחון הפנים גלעד ארדן, וקבעה כי חברי כנסת לא יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים. יוזמת השר ארדן פורסמה לראשונה במהדורה המרכזית ביום ראשון. היוזמה מגיעה, בין היתר, בעקבות החשד שחבר הכנסת מהרשימה המשותפת באסל גטאס ניסה להבריח מכשירים סלולריים לאסירים במהלך ביקור בכלא קציעות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ועדת הכנסת מתנגדת לקיום ביקורים של ח"כים אצל אסירים ביטחוניים כהגדרתם על ידי שב"ס, וסבורה שיש בביקורים גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם", נכתב בהחלטת הוועדה. "ביקורי אסירים ביטחוניים אינם חוסים תחת חסינותם וזכויותיהם של חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מהביקורים, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון. הוועדה מאשרת את הצעת השר לקבוע, בתיאום עם יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת, מספר בעלי תפקידים מקרב חברי הכנסת, אופוזיציה וקואליציה, שלהם תינתן הזכות לקיים ביקורים על מנת להבטיח פיקוח פרלמנטרי נאות על תנאי כליאתם".

יוזמתו של ארדן נחשפה במהדורה המרכזית ביום ראשון, לפיה יבוטלו כליל ביקורי הח"כים אצל האסירים הביטחוניים, למעט שניים או שלושה ראשי ועדות שתפקידם לפקח על תנאי האסירים בכלא. השר ארדן הסביר את יוזמתו משתי סיבות עיקריות: הביקורים לחלוטין אינם מפוקחים ונשקפת מהם סכנה ביטחונית של ממש; חברי הכנסת באים בדרך כלל לאסירים המפורסמים כדי להשיג רווח פוליטי לעצמם ולא לדאוג לתנאי הכליאה של האסירים.

ברשימה המשותפת קראו לגטאס להתפטר

הבוקר התייצב גטאס לחקירה ביחידת להב 433, לאחר שנחשפו בחדשות 2 החשדות כלפיו: אתמול האשימו במשטרה את גטאס בהתחמקות, אך לבסוף סיכמו הצדדים כי גטאס יתייצב לחקירה היום. דוברו של הח"כ אמר כי גטאס אמר בכניסה לחקירה: "ההר יוליד עכברון".

(פלאש 90)
(פלאש 90)

מהמשטרה נמסר בתום החקירה כי לגטאס מיוחסות "עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר - הכנסת חפץ אסור/מסוכן". במשטרה הבהירו כי החקירה נערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

במשטרה חושדים כי גטאס הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. בתמונה שהגיעה לידי חדשות 2 תועד גטאס ברגעים לאחר יציאתו מהכלא, כאשר עוכב לתשאול על ידי השוטרים.

בין השאר נחשד גטאס בהברחת טלפונים סלולריים זעירים, כרטיסי סים, ומסמכים בעלי תוכן מודיעיני לשני אסירים ביטחוניים: ברשימה המשותפת, שדנה אתמול בפרשה, אמרו שמדובר בחשדות חמורים וקראו לגטאס להתפטר או להשעות את עצמו.