גנץ מאשר הפרסום בחדשות 13: "הירי הרוסי לעבר מטוסינו – חד פעמי"

לפני כחודשיים חשף אלון בן דוד כי סוללת נ"מ רוסית שיגרה טילים לעבר מטוסי חיל האוויר בסוריה. בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 אישר שר הביטחון את הפרסום ואמר: "המטוסים לא היו בסביבה. המצב יציב"

זמן צפייה: 00:32

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שלישי) בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 בבנייני האומה בירושלים את הפרסום בחדשות 13 לפני כחודשיים, שלפיו סוללת נ"מ של רוסיה ירתה לעבר מטוסי חיל האוויר הישראליים בסוריה.

"זה היה אירוע חד פעמי. מטוסינו כלל לא היו בסביבה. המצב יציב, אבל אנחנו בוחנים את הסיפור הזה כאילו רק עכשיו התחלנו וטוב אנחנו עושים שכך אנחנו נוהגים", אמר גנץ.

כאמור, לפי הפרסום, סוללת הגנה אווירית שמופעלת על ידי הרוסים ירתה לראשונה לעבר מטוסי חיל האוויר. מדובר בתקיפה, שעל פי אותם פרסומים זרים, התרחשה כאשר מטוסי חיל האוויר תקפו בכמה גלים את התשתית התעשייתית הצבאית הסורית במסייף שבמערב המדינה.

Zdzmty
הפצצה בסוריה, ארכיון

הסורים, כהרגלם, ירו את כל הטילים שלהם, וכשמטוסי חיל האוויר החלו להתרחק מאזור התקיפה, שיגרה הסוללה הרוסית מספר טילים לאוויר. הטילים לא היוו איום על מטוסי חיל האוויר, וגם לא הייתה נעילה של המכ"ם של הסוללה על המטוסים, אך היה מדובר פה באירוע תקדימי.

הרוסים סיפקו לסוריה ארבע סוללות S-300, שהם לכאורה של הצבא הסורי, אך מי שמקבל את ההחלטות בתוך הסוללות הם קצינים רוסים.