יזן ושיראל נרצחו בפיגוע בחדרה: "החיוך הטהור לעולם לא ירד להם מהפנים"

שני לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי בחדרה, והועלו בדרגה לאחר נפילתם, תועדו בתמונות אחרונות מהכשרת מתעדים שעברו בבסיס מג"ב איו"ש בבית אל. קמב"צ הפלוגה שלהם סיפרה: ""כל הלילה הלוחמים לא הלכו לישון וסיפרו חוויות שעברו עם יזן ושיראל"

זמן צפייה: 00:35

סמ"ש יזן פלאח וסמ"ש שיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי בחדרה אמש והועלו היום (שני) בדרגה לאחר נפילתם, תועדו אתמול בתמונות אחרונות מהכשרת מתעדים שעברו בבסיס מג"ב איו"ש בבית אל.

שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע
שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע

חבריהם מספרים עליהם שהחיוך הטהור שלהם לעולם לא ירד להם מהפנים. "כל הלילה הלוחמים לא הלכו לישון וסיפרו חוויות שעברו עם יזן ושיראל", סיפרה פקד בר שושן, קמב"צ פלוגה מ"ג במג"ב איו"ש, "הם מחכים כבר לפגוש את המשפחות, לחבק אותן ולהודות להן על הלוחמים שזכו להכיר".

שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע
שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע | צילום: דוברות מג''ב

הלווייתו של פלאח תתקיים היום בשעה 16:00 בכפר סמיע. הלווייתה של אבוקרט תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין הצבאי בנתניה. חלק מבני משפחתה שוהים במרסיי שבצרפת, והם עושים את דרכם לישראל לקראת ההלוויה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-220281453' autoplay='0' credit='' desc='סמ"ר אדיר חמו ששירת עם יזן ושיראל בפלוגה: "בכל מקום שהם היו הם עשו הכל על הצד הטוב ביותר"' poster='' kid='1_avp667uo' duration='89']

סמ"ר אדיר חמו, ששירת יחד עם יזן ושיראל בפלוגה, סיפר עליהם: "הם הגיעו אלינו מהטירונות. שניהם כל הזמן רצו ללמוד, כל הזמן חייכו, עזרו לכולם. שיראל הייתה אצלי במחלקה, הייתה לוחמת מצטיינת. הייתה מ"כית במשך חודש אצלנו, ולמרות שהיא הייתה חדשה היא עשתה הכל על הצד הטוב ביותר. יזן תמיד עזר לכולם, כל פעם שהיינו צריכים משהו הוא היה פה בשבילנו. בכל מקום שהם היו הם עשו הכל על הצד הטוב ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203281444' autoplay='0' credit='' desc='רביע, אביו של יזן, לפני צאתו להלוויה' poster='' kid='1_5zng55fg' duration='19']

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הספיד את הנרצחים: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע
שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע | צילום: דוברות מג''ב

דודה של שיראל, משה דיין, סיפר עליה לחדשות 13: "היא הייתה בחורה מלאת שמחת חיים, כולה לב, כולה אהבת הארץ, היא כל כך רצתה להתגייס למג"ב - בסוף היא הצליחה. היא הייתה מצטיינת, בסוף ההכשרה קיבלה את הסיכה של המ"מ שלה. מאוד אהבה את מג"ב, השקיעה מעל ומעבר. מלח הארץ".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203281025' autoplay='0' credit='' desc='דודה של שיראל שנרצחה בפיגוע: "הייתה כולה לב ואהבת הארץ"' poster='' kid='1_35u7j30o' duration='90']

דבורה, אמה של שיראל, סיפרה לקרוביה: "ברחנו מצרפת כדי לתת ביטחון לילדים וכאן במדינה שלנו היא הייתה צריכה לקבל ביטחון והיא הלכה, זה לא הגיוני בכלל".

שיראל אבוקרט, שנרצחה בפיגוע בחדרה
שיראל אבוקרט, שנרצחה בפיגוע בחדרה | צילום: באדיבות המשפחה

אורי כהן, מנהל התיכון בו למדה שיראל אבוקרט שנרצחה בפיגוע, אמר לחדשות 13: "היא עלתה מצרפת, החלום שלה היה להגיע למג"ב. הייתה תלמידה מצטיינת, היא עדיין לא זכתה לאסוף את תעודת הבגרות שלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2202281223' autoplay='0' credit='' desc='חבריו של יזן מגיעים לנחם את משפחתו' poster='' kid='1_9o1szm4o' duration='88']

Whatsapp Image 2022 03 28 At 1
שיראל אבוקרט