לקראת מצעד הדגלים: מערכת הביטחון בכוננות שיא

ביום ראשון הקרוב, יום ירושלים, מצעד הדגלים המסורתי צפוי להתקיים כסדרו. על אף הפניות מצד ארה"ב לשינוי תוואי המצעד ומניעת מעבר דרך שכם, ישראל סירבה לבקשה - ונערכת לכל התרחישים. במקביל, הפלגים הפלסטיניים בעזה נפגשו לדון בהשלכות המצעד, וקבעו: "כל האפשרויות למאבק בפשעי ישראל נמצאות על השולחן"

זמן צפייה: 02:16

כוננות שיא בירושלים: מצעד הדגלים צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב, עת ציון יום ירושלים, וכבר היום (שישי) כוחות הביטחון נמצאים בהיערכות מוגברת מאוד ברחבי ישראל. למרות בקשת האמריקנים לשנות את מתווה הצעדה, לצד פנייתו של שגריר ארצות הברית בישראל אתמול לראש הממשלה ולשרים נוספים, בבקשה שהמצעד לא יעבור דרך שער שכם - ישראל סירבה לכך.

בתוך כך, הפלגים הפלסטיניים בעזה נפגשו אתמול כדי לדון בהשלכות המצעד, כשבתום הפגישה פרסמו הודעה שבה נכתב כי מדובר בחבית נפץ שצפויה להתפוצץ, לדבריהם "כל האפשרויות להיאבק בפשעים של ישראל נמצאות על השולחן". לפי הדיווחים מעזה, הפלגים העלו את רמת הכוננות, וקראו לפלסטינים להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא כבר הבוקר, כדי "להגן עליו".

מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים

מערכת הביטחון נמצאת במאמץ דומה, כדי למנוע תרחישים כמו אלו שהתקיימו בשנה שעברה, במסגרת מבצע "שומר החומות". על בסיס השנה שעברה נערכים כעת לתרחיש של ירי רקטות מעזה, בעוד שאין כוונה מצד חמאס להגיע להסלמה - וישראל מפעילה שלל מתווכחים, כולל את האו"ם, כדי להעביר מסר שלפיו לא נאפשר ירי רקטי.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
מצעד הדגלים שנמנע בירושלים | צילום: רויטרס

כמו כן, בישראל ערוכים עם תוכניות התקפיות של חיל האוויר בעזה, לצד כוננות לפיגועים בשטחים ובתחומי ישראל, וגם לירי פלסטיני מלבנון או היתקלויות בערים המעורבות - שם יתקיימו מצעדי דגלים קטנים. יש הרבה אחריות על הכתפיים של משטרת ירושלים, וכולם כעת מקווים שבזכות ההיערכות, האירועים יתקיימו כסדרם. נכון לעכשיו אין התרעות, אבל יש כאמור היערכות רחבה בכל מערכת הביטחון.