"הוא נמצא בגן עדן": סמ"ר נתן פיטוסי הובא למנוחות

בבית העלמין הצבאי בנתניה נערכה הלווייתו של לוחם חטיבת כפיר שנורה בשוגג על ידי חברו כשחזר לעמדת השמירה המשותפת בקו התפר סמוך לטולכרם. אחותו ספדה לו: "הוא גיבור, תמיד נותן ועוזר לכולם"

זמן צפייה: 05:49

בבית העלמין הצבאי בנתניה נערכה הערב (שלישי) הלווייתו של סמ"ר נתן פיטוסי, בן 20 במותו, לוחם חטיבת כפיר שנהרג אמש סמוך לטולכרם, לאחר שנורה בשוגג על ידי חברו.

"אנחנו משפחה של מאמינים בני מאמינים", ספדה לו אחותו אתל, "כל יום התפללתי לבורא עולם, אמרתי תודה שאני עומדת כאן, תודה שאתה נותן לי לעשות מצוות ומעשים טובים. דיברתי עם נתן המון פעמים, אנחנו פה מחכים להיכנס בחדר הגדול, איפה שנתן נמצא, בגן עדן".

אחותו סלומה ספדה גם היא: "נתן הוא זה שהביא את המשפחה לפה לישראל. הוא גיבור, למדנו ממנו המון. תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד נותן ועוזר לכולם. נתן, אחי הקטן, אני אוהבת אותך".

אתל, אחותו של סמ''ר נתן פיטוסי
אתל, אחותו של סמ''ר נתן פיטוסי | צילום: חדשות 13

החייל שירה בפיטוסי נחקר בשעה זו ביחידה לחקירות מבצעיות של מצ"ח בבסיס בית ליד, והוא מתכוון לבוא לשבעה של חברו הטוב בעקבות הזמנת המשפחה השכולה.

מוקדם יותר היום קיים הרמטכ"ל אביב כוכבי תחקיר ראשוני בנקודה בה נהרג פיטוסי, בהשתתפות אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני אלוף סער, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אביב בלוט, וקצינים בכירים נוספים.

"אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחתו של נתן פיטוסי ז"ל", אמר כוכבי, "האירוע הלילה, הוא חמור, קשה ומצער מאוד ואנו נתחקרו ביסודיות ובמקצועיות - השמירה על אנשינו היא חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית להגן על תושבי מדינת ישראל".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירה בה נהרג סמ''ר נתן פיטוסי
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירה בה נהרג סמ''ר נתן פיטוסי | צילום: דובר צה''ל

סמ"ר פיטוסי התגורר בנתניה לאחר שעלה לארץ עם משפחתו מצרפת. אמש בסביבות השעה 22:30 הוא עזב את עמדת השמירה כדי להתפלל, וכששב – נורה בטעות. פיטוסי נפגע משני כדורים והובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עמדות שהיו קרובות לעמדה שבה התרחש האירוע שמעו את הירי ודיווחו על כך ולכן חשבו בתחילה שמדובר בפיגוע, דבר שנשלל זמן קצר לאחר מכן.

העמדה שבה שמר נתן פיטוסי ז''ל וחברו שירה בו בשוגג
העמדה שבה שמרו סמ''ר נתן פיטוסי וחברו שירה בו בשוגג

חברו של אביו של החייל, מאיר פיטוסי, סיפר מוקדם יותר היום לחדשות 13: "אנחנו כמו אחים, אני ואבא של נתן. זו משפחה לדוגמה, האבא רופא שיניים. במשפחה יש שלוש בנות ונתן היה הבן היחיד. הם עזבו את הכול בצרפת ובאו לארץ. זה ממש כואב ואנחנו חושבים על החייל שירה בו".

"המשפחה שלו ציונית", סיפרה חיה, מנהלת בית הספר של נתן, "הוא היה ילד מאוד נחוש והחלטי. הוא הציב לעצמו מטרות ועשה הכול כדי להשיג אותם – ועמד בהן". עוד היא סיפרה: "הוא תמיד רצה לעשות מעבר. הוא מאוד רצה ושמח לשרת בקרבי. ראינו את האושר על הפנים שלו. הוא היה ילד נעים הליכות".