הפעולה בג'נין נמשכת: אחיו של המחבל מתל אביב נפצע מירי צה"ל במהלך מעצר

הפלסטינים דיווחו כי נפתחה אש לעבר רכב שבו נסעו בני משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. אביו של המחבל טען כי אשתו ובנו היו ברכב. הפלסטינים מדווחים כי הבן נפצע והוברח מהמקום. דובר צה"ל: ברכב נסעו שני אחיו של המחבל, המרדף נמשך

זמן צפייה: 05:12

לפי דיווחים פלסטינים, כוחות צה"ל פתחו היום (ראשון) באש לעבר רכב חשוד בג'נין, כאשר על פי הדיווחים אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב נפצע בזמן ניסיון מעצר. במקביל, אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב, פתחי חאזם אבו רעד, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "כוח מיוחד של צה"ל רדף אחרי בני ואחרי אישתי ושנפתחה אש לעבר המכונית בה נסעו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1004222025' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_u99onxqb' duration='150']

בהמשך לכך, מדובר צה"ל נמסר כי "כח צה"ל ירה לעבר רכב במרחב ג'נין, בו ככל הנראה נסעו שני אחיו של המחבל מהפיגוע בתל אביב. זוהו פגיעות. המרדף נמשך". טרם ניסיון המעצר, התקבל מודיעין מדוייק ששני האחים של המחבל הגיעו לבית בכפר הסמוך לג'נין, לכן הוקפץ כח של לוחמי סיירת גולני. הצוות של הסיירת ניסה לחסום ולעצור את הרכב, אך זה נמלט והלוחמים פתחו באש.

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
חיילי צה''ל פועלים בג'נין לאחר הפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

בתוך כך, דובר צה"ל חשף היום פרטים חדשים על המחבל רעד חאזם שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, לפיו בחודשים האחרונים לפני שביצע את הפיגוע, חאזם היה בעיצומו של סכסוך אישי על רקע כספי עם תושבי ג'נין. במסגרת הסכסוך, קיבל חאזם איומים על חייו, ואף נורה על ידי האנשים אתם היה מסוכסך. על רקע הדברים, חאזם רכש נשק - אתו ביצע את הפיגוע בתל אביב. "רעד חאזם הוא לא גיבור אלא טרוריסט שפל ואפילו תושבי מחנה הפליטים ג׳נין יודעים את האמת עליו ועל הסכסוכים הכספיים שהיה מעורב בהם. לא עניין אותו דבר חוץ מעצמו, והוא הפך מעבריין", כתב דובר צה"ל בערבית.

מוקדם יותר היום פעלו כוחות הביטחון בצפון השומרון, ופשטו על הכפר יעבד, ממנו הגיע המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, ועל החלק המזרחי של מחנה הפליטים ג'נין. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות צה"ל פשטו על ביתו של יאסר עמארנה ביעבד. כמו כן נעצרו חמישה אזרחים וניזוקו כמה חנויות.