4 מחבלים נהרגו באזור ג'נין, בנט: "עמדו להוציא פיגוע מיידי"

חילופי אש התפתחו בין חמושים פלסטינים לכוחות צה"ל שפעלו באזור הכפרים הסמוכים לג'נין כחלק ממבצע מעצרים נרחב נגד תשתית חמאס ביהודה ושומרון. דובר צה"ל: נערכים לירי מהרצועה

זמן צפייה: 00:55

צה"ל: לפחות ארבעה מחבלים נהרגו הלילה כתוצאה מחילופי אש כבדים שהתפתחו לפנות בוקר בין כוחות צה"ל שפעלו באזור ג'נין ובכפר בורקין במסגרת מבצע מעצרים רחב נגד תשתית חמאס ביהודה ושומרון. שלושה מהמחבלים נהרגו בכפר בידו שליד הר אדר ואחד בכפר ברוקין. כמו כן, במהלך הפעילות הצבאית באזור נעצרו מספר מחבלים גם בכפרים דן, קבטיה ובידו.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שעושה את דרכו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, התייחס לאירועים ואמר כי "מחבלי חמאס עמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

במקביל לכך, משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי פלסטיני נוסף ת מפצעיו לאחר שהגיע לבית החולים איבן סינא בג'נין במצב קשה כתוצאה מירי כוחות צה"ל באזור בורקין.

כזכור, לפני שבוע עצרו כוחות צה"ל, השב"כ והימ"מ בג'נין את שני האסירים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, איהם כממג'י ומנאדל אינפיעאת. זאת, לאחר הכוחות שנכנסו לג'נין כיתרו ובודדו את המבנה בו הסתתרו המחבלים. כמו כן, יחד עם המחבלים נעצרו גם שני סייענים, שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

 

קודם לכן, במהלך תקרית ירי בחודש אוגוסט, הותקף כוח מסתערבים בידי חמושים פלסטינים במהלך מעצרים של חשודים בטרור במחנה הפליטים ג'נין, במהלכו חמישה מחבלים שפתחו באש על הלוחמים נהרגו.

צעירים פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיר ג'נין, שבגדה המערבית
צעירים פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיר ג'נין, שבגדה המערבית (ארכיון) | צילום: רויטרס

בתוך כך, לפני כחודש דווח במהדורה המרכזית כי בצה"ל דנים על הצורך לצאת למבצע "חומת מגן" חדש ספציפית בעיר ג'נין, זאת עקב היותה מוקד ההתלקחות ביהודה ושומרון, כאשר הרשות הפלסטינית איבדה את המשילות באזור ואילו כל כניסה ישראלית לשם נתקלת בחמושים.