סגן שר הביטחון על עסקת שבויים עם חמאס: "אנחנו מתקרבים למשהו"

בריאיון ל"חדשות היום" מאשר אלון שוסטר לאלמוג בוקר כי ישנם מגעים לעסקת שבויים עם חמאס: "מקווה שהפנסים שאנו רואים זה אור בקצה המנהרה - המזרח התיכון הוא יישות מתעתעת"

זמן צפייה: 03:54

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, התייחס לסוגיית השבויים והנעדרים בריאיון היום (ראשון) בחדשות 13 ואמר: "המזרח התיכון הוא יישות מתעתעת, אנחנו מתקרבים למשהו, מקווה שהפנסים שאנו רואים זה אור בקצה המנהרה ולא הרכבת שבאה ממול. הכל יכול להיות, אנחנו עובדים במלוא המרץ - לא רוצה לפזר משבי אופטימיות כאשר אני יודע עד כמה המציאות היא רגישה, אנחנו עושים את כל מה שאפשר כדי לחץ את עצמנו מהתקיעות הגדולה".

אלון שוסטר
אלון שוסטר

בתוך כך, על רקע הביקורת אותה ספג שר הביטחון בני גנץ לאחר שהכריז על שישה ארגוניים פלסטיניים אזרחיים כארגוני טרור, הן מתוך הקואליציה והן מהממשל האמריקני, סגנו של השר, הגיב: "אנחנו שומרים על ביטחון מדינת ישראל ואני חושב שגם על יציבות האזור", "השב''כ עבד במלוא הקצב עם כל האמצעים, התבצעו מעצרים ותישאולים, וכל מהלך כזה בוודאי מבוסס על מידע בדוק".

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13

כאמור, שר הביטחון חתם על הצו המכריז על הארגונים הפלסטיניים, שחלקם מקבלים מימון ממדינות אירופה ומהאו"ם, כארגוני טרור על סמך מידע שהגיע ממערכת הביטחון. בהודעתו נכתב כי "ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו".