צה"ל על הרג בני המשפחה בעזה: "התכנון נעשה בהתאם להוראות"

דו"צ התייחס למותם של שמונת בני משפחת אבו מלחוס בהפצצת בית בדיר אל-בלח שברצועה. "צה"ל מצר על פגיעה באזרחים לא מעורבים, ונוקט באמצעים רבים כדי להימנע בהם תוך תקיפת מטרות צבאיות"

זמן צפייה: 01:03

מבצע חגורה שחורה: דובר צה"ל התייחס היום (ראשון) למותם של שמונת בני משפחת אבו מלחוס בהפצצת בית בדיר אל-בלח שברצועת עזה במהלך המבצע, בתקיפה שאירעה בלילה בין רביעי ומסר: "צה"ל מצר על כל פגיעה באזרחים בלתי מעורבים, ונוקט דרך קבע במגוון מאמצים, מודיעיניים ומבצעיים, על מנת להימנע, ככל הניתן, מפגיעה באזרחים אגב תקיפה של מטרות צבאיות", אמר.

עוד מסר דו"צ כי המבנים שהותקפו במהלך המבצע הוגדרו מטרות צבאיות לפני כמה חודשים, והמידע עבר תיקוף נוסף על ידי גורמי מקצוע כמה ימים לפני ביצוע התקיפה. "מתחקיר ראשוני, הפללת המטרה ותכנון התקיפה נעשו בהתאם להוראות המחייבות בצה״ל. בהתאם למידע שעמד לרשותנו בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הירי לב"ש והתקיפה ברצועה: חמאס וצה"ל יצאו ידי חובה • פרשנות

למרות הירי לב"ש: הלימודים מחר בעוטף עזה יתקיימו כסדרם

"זה חוזר על עצמו": צה"ל נחסם מלצייץ על רקטות שנורו אל ישראל

כוחות צה''ל בגבול הרצועה
כוחות צה''ל בגבול הרצועה | צילום: רויטרס

גם בסוף השבוע התייחס דובר צה"ל בסוף השבוע והצהיר כי "בהתאם למידע שעמד לרשות צה״ל בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה".

עוד נמסר כי "מידע ראשוני העלה כי בתקיפה נהרג פעיל ג'יהאד האסלאמי, ככל הנראה מפקד ביחידת הרקטות של הארגון, והמידע פורסם גם בדיגיטל בערבית של דובר צה״ל. בירור ראשוני העלה כי המידע לגבי זהותו אינו ודאי. הנושא מתוחקר בצה"ל".
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס
שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אין הצדקה להרג אזרחים בעזה - או בכל מקום אחר. זו טרגדיה, ליבי יוצא אל המשפחה ואני מאחל החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לישראל להאיץ את החקירה בנושא".

כזכור,מבצע חגורה שחורה הסתיים ביום חמישי בשבוע שעבר. הוא ארך 50 שעות, שבמהלכן ירה ארגון הטרור הקיצוני הג'יהאד האסלאמי כ-450 רקטות לעבר ישראל. 60% מהן נפלו בשטח פתוח, וכיפת ברזל רשמה הצלחה גדולה כשיירטה 90% מהרקטות הנותרות.

מנגד, 25 מחבלים של הג'יהאד חוסלו בתקיפות צה"ל ברצועה, כמו כן, כאמור, נהרגו תשעה אזרחים פלסטינים נהרגו בתקיפות.