נסראללה אחרי שיגור המל"טים לאסדת "כריש": "רק ההתחלה"

מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאומו כי "נשיא ארה"ב הזקן, כפי שרואים בתנועתו, הוא תמונה של ארה"ב שנכנסה למצב של זקנה". לדבריו, חיזבאללה ערוך לכל האפשרויות ולכל תגובה של ישראל בעניין הגבול הימי, ואם השיחות לא יצליחו "אנחנו ערוכים לכל האפשרויות"

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

על רקע ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (רביעי) נאום מהבונקר שלו במסגרתו אמר כי "ארה"ב של היום היא אינה ארה"ב של 2003 ושל 2006. נשיא ארה"ב הזקן, כפי שרואים בתנועתו, הוא תמונה של ארה"ב שנכנסה למצב של זקנה. ביידן הגיע לאיזור בכדי לשכנע את מדינות המפרץ לייצר ולייצא נפט וגז וזה הנושא הבסיסי של הביקור".

נסראללה הוסיף: "המטרה השנייה של הביקור של ביידן הוא מחויבותה של ארה"ב לביטחונה של ישראל ולקדם את הנורמליזציה עם מדינות ערב. כמובן שנושא איראן ינכח בדיונים. לביידן אין מה להציע לפלסטינים והיום הוא אמר רק כמה מילים על פיתרון שתי המדינות. לארה"ב אין מה לתת לפלסטינים ומההתחלה הוא אמר לכל האזור שהוא ציוני".

אסדת הגז ''כריש'' מול חופי ישראל
אסדת הגז ''כריש'' מול חופי ישראל

נסראללה התייחס לאיומיו האחרונים של שר הביטחון, בני גנץ נגד חזבאללה ואמר: "שר הביטחון של ישראל איים לאחרונה וטען כי ישראל מוכנה למלחמה וביכולתה לחזור ולצעוד בביירות ובצור. בפשטות גנץ יודע שהוא צוחק על העם שלו וכל הישראלים יודעים שאלו מילים ללא ערך ומילים ריקות מתוכן. כנגד עזה שיש עליה מצור והנשק שלה הוא מקומי – אתה לא עושה צעדים, אז איך אתה מאיים להגיע לצור ולביירות?!".

בהתייחסו למו"מ לסימון הגבול הימי בין לבנון לישראל אמר בנושא: "אם המתווך האמריקאי למו"מ לא היה יודע שלחזבאללה יש מל"טים, טילים מדוייקים ויכולות בים – הוא לא היה מגיע ללבנון בכדי לדון בסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לישראל יש נקודת חולשה והיא הצורך בנפט וגז, ונקודת הכוח של חזבאללה היא היכולת לשבש את אפשרות הפקת האנרגיה של ישראל, שזו נקודת הכוח היחידה של לבנון במסגרת המו"מ לסימון הגבול הימי ועל לבנון לנצל את היכולת הזו של חזבאללה".

יירוט המל''ט השני, ששוגר לעבר אסדת ''כריש'' על ידי החיזבאללה
יירוט המל''ט השני, ששוגר לעבר אסדת ''כריש'' על ידי החיזבאללה | צילום: דובר צה''ל

המזכ"ל אמר על תקיפת מאסדת הגז כריש כי "זו זכותנו לבצע כל צעד בכל זמן שנראה לנכון ובאופן הראוי בכדי ללחוץ על ישראל לטובת המו"מ ולטובת הצד הלבנוני בו – כאשר על בסיס זה שוגרו המל"טים לעבר אסדת 'כריש'. המל"טים שוגרו ימים לאחר התשובה של ארה"ב במסגרת המו"מ לסימון הגבול מפני שבתשובתה – ניסתה ארה"ב להונות את לבנון ולהגיד לה לחכות לספטמבר".

"בכוונה שיגרנו מל"טי סיור כדי שישראל תפיל אותם ותבין שהיא נמצאת באיזור מאויים. זו הפעם הראשונה ששלושה מל"טים שוגרו לעבר מטרה ישראלית אחת ואנחנו יכולים לשגר יותר משלושה מל"טים במקביל ואפילו מל"טים חמושים. אנחנו ערוכים לכל האפשרויות ולכל תגובה של ישראל בעניין במו"מ. אנחנו לא עושים מלחמה פסיכולוגית ונבצע צעדים בהדרגה ללא היסוס והישראלים", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו רציניים במעשינו וזו הדרך היחידה להציל את לבנון. אני אומר לישראל אל תצחקו ואל תרמו את העם הלבנוני. מסר המל"טים הוא ההתחלה ואם הדברים יגיעו לתוצאות שליליות – אנחנו לא נסתפק רק ב'כריש'. אנחנו עוקבים אחר כל פעולות הקידוח של ישראל, ואם לא תתנו ללבנון לנצל את זכותה הטבעית לגז ולנפט – אף אחד לא יוכל להוציא גז ונפט ואף אחד לא יוכל למכור גז ונפט, הבנתם? לבנון הגיעה לקיר".