לאחר הירי באיש חמאס: בצה"ל נערכים להפגנות אלימות על הגדר

ברצועת עזה מתכוננים להפגנות לאחר תפילות יום השישי, כיממה לאחר הירי באיש "כוח הריסון" של ארגון הטרור בשל טעות בזיהוי. מקורות פלסטיניים: "מצרים העבירה מסר לחמאס שלא להסלים את המצב"

זמן צפייה: 00:31

המתיחות בדרום: בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים לקראת התחדשות "צעדות השיבה" על גדר הרצועה, לאחר תפילות יום השישי אחר הצהריים. ההפגנות יתקיימו בצל מותו מירי של צה"ל של איש "כוח הריסון" של חמאס על הגדר, בשל טעות בזיהוי - כך עלה מתחקיר של צה"ל.

לדברי מקורות פלסטיניים, "מצרים העבירה לחמאס מסרים לבל יסלים את המצב ויפעל באלימות – שכן צה"ל יגיב ביד קשה". ויכוח פנימי מתנהל בתוך חמאס, בין הזרוע הצבאית למדינית, האם וכיצד להגיב על מותו של פעיל ארגון. על פי דיווח פלסטיני, המשלחת הביטחונית המצרית צפויה להגיע לרצועת עזה היום אחרי הצהריים.

.פעיל החמאס שנהרג מחמוד אחמד סברי אלאדהאם
מחמוד אחמד סברי אלאדהאם, פעיל החמאס שנהרג מאש צה''ל | צילום: חדשות 13

אתמול הודיע דובר צה"ל , כי מתחקור ראשוני עולה כי ההרוג היה פעיל בכוח הריסון של חמאס שמטרתו לשמור על השקט בסביבות הגבול. "הפעיל הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינאים שנעו בצמוד לה", נמסר מדובר צה"ל. "בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה. האירוע יתוחקר". לאחר התקרית, המשלחת הביטחונית המצרית נועדה במוקטעה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בישיבה בעיריית אשקלון למתיחות בדרום ואמר: אני מעדיף שתהיה רגיעה - לא משום שיש לנו אשליה שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה הזאת שרוצה למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה. אבל אנחנו נערכים למערכה לא רק רחבה, אלא גם מפתיעה".

"אני לא אהסס לעשות את מה שצריך", המשיך ראש הממשלה, "ושיקולי בחירות לא מנחים אותי. אני שוקל את זה בקור רוח, אבל אני רוצה בסוף תוצאה שהעיר הזאת והיישובים בדרום ימשיכו להתפתח ולשגשג ושתהיה תחושה ומציאות של ביטחון".