הרמטכ"ל על הפיגוע בת"א: "המחבל יצא מיו"ש - זו אחריות שלנו"

כוכבי התייחס בשיחה עם חיילים במחנה עופר לאירוע הטרור. לדבריו זו הייתה משימה של צה"ל למנוע את חדירת המפגע. "אנחנו צריכים לעצור את הטרור ולהחזיר את הביטחון - נעשה כל מה שרק אפשר בשביל זה"

זמן צפייה: 02:51

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס הערב (שישי) בשיחה עם חיילים במחנה עופר לפיגוע שאירע אמש בתל אביב. לדבריו, "המחבל יצא משטח יו"ש, דרך התפר, זאת אחריות שלנו ודבר שלא צריך היה לקרות. חלק מהמשימה שנמצאת על הכתפיים שלכם היא למנוע אירועים מהסוג הזה".

עוד אמר כוכבי: "המשימה שלנו פשוטה מאוד. אנחנו צריכים לעצור את הטרור ולהחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון - ונעשה כל מה שרק אפשר בשביל זה. יש פה שינוי בשבועיים האחרונים, והוא מהותי במובן שאזרחי ישראל נפגעים וזה גם קשור לתחושות של אזרחים. אנחנו צריכים להבין את זה ולעצור את זה".

בשעות הבוקר המוקדמות חיסלו כוחות הביטחון את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. המחבל, פלסטיני בן 28 מג'נין בשם ראאד פתחי חזאם, אותר על ידי השב"כ מסתתר סמוך למסגד ביפו באזון כיכר השעון.

שמונה שעות אחר הפיגוע ובתום לילה ארוך של חיפושים, בהם השתתפו כאלף שוטרים, חיילים ולוחמי יחידות מיוחדות, בסמוך לשעה 05:00 הגיעה לשב"כ ידיעת הזהב על מיקומו של המחבל. צוות לוחמי שב"כ וימ"מ סגר על האזור ושני לוחמי שב"כ זיהו את המחבל מחוץ למסגד. הלוחמים קראו לו לעצור, המחבל הסתובב, ירה עליהם עשרה כדורים באקדחו - והלוחמים השיבו אש וחיסלו אותו ללא נפגעים מבין כוחות הביטחון.