הסוהרת שנרדמה במגדל בכלא גלבוע: "היו רעשים, אבל חזרתי לישון"

מחקירת הכשלים של הבריחה מכלא גלבוע עולה כי הסוהרת שהודתה שנרדמה במגדל שמירה, סיפרה למפקדיה כי היא שמעה התרחשות, אך לא ראתה דבר. בנוסף, המגדל מעל הפיר לא היה מאוייש עקב חוסר תקציב

זמן צפייה: 06:45

מחדל הבריחה מכלא גלבוע: הסוהרת שהודתה כי נרדמה באחד ממגדלי השמירה סיפרה למפקדים שלה כי היא שמעה רעשים, קמה אך לא ראתה דבר ולכן חזרה לישון - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. כמו כן, מגדל השמירה שנמצא מעל הפיר שממנו יצאו המחבלים לא מאוייש, משום שלפני כחודש הוחלט להפסיק להציב בו סוהר בעקבות חוסר תקציב.

בתוך כך, המצוד אחר האסירים נמשך, כאשר לפי שעה מדובר בעיקר במצוד מודיעיני, שמתנהל גם בישראל וגם בשטחים. הנחת העבודה הראשונה של כוחות הביטחון היא שששת האסירים כבר לא נמצאים יחד, וקשה לומר אם הם התפצלו לבודדים או לזוגות. על פי הערכות, המחבלים מקבלים סיוע גם מערבים ישראלים וגם מפלסטינים תושבי יהודה ושומרון.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0909212022' autoplay='0' credit='' desc='בירת הטרור של הגדה: ביקור בג′נין ברקע בריחת המחבלים' poster='' kid='1_6qb9y7pk' duration='257']

מוקדם יותר היום הודיע השר לביטחון הפנים עמר בר לב כי תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע, שבו נמלטו שישה מחבלים ממתקן הכליאה בצפון. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, כאשר לדברי גורמים במשרדו של בר לב, שר המשפטים גדעון סער יצטרך להחליט מי הוא יהיה.

על פי הודעת משרדו של השר, ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כמו כן, היא תובא לאישור הממשלה בהמשך. "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו", אמר בר לב.

כזכור, מוקדם יותר השבוע ברחו שישה אסירים מסוכנים מכלא גלבוע, כאשר כוחות הביטחון ממשיכים לחפש אחריהם. לפי שעה, אין אינדיקציה לכך שהם חצו את הגבול לעבר ירדן. עם זאת, החשש בישראל שאירוע הבריחה מהכלא יכול להביא לתבערה מול כל החזיתות - עזה, יהודה ושומרון, ערבי ישראל, מזרח ירושלים ואפילו הפלסטינים בלבנון. זאת, ביתר שאת כאשר ייתפסו או ייהרגו.